Εκσυγχρονισμένα και καλά προετοιμασμένα τα 14 αεροδρόμια λίγο πριν την πρεμιέρα του Τουρισμού

Εκσυγχρονισμένα και καλά προετοιμασμένα τα 14 αεροδρόμια λίγο πριν την πρεμιέρα του Τουρισμού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα μέτρα ασφαλείας και την πορεία των έργων

Σε διπλό στοίχημα ποντάρει η Fraport Greece, εταιρεία διαχείρισης των 14 αεροδρομίων-πυλών ταξιδιωτών στην χώρα. Το ένα αφορά στο επενδυτικό πλάνο 415 εκατομμυρίων ευρώ για την επέκταση, αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των υποδομών το οποίο υλοποιείται από τον Απρίλιο του 2017 και πλέον έχει εισέλθει στην τελική του φάση.

Τα έργα στους εννιά από τους 14 αερολιμένες έχουν ολοκληρωθεί ενώ στους υπόλοιπους πέντε οι μηχανές δουλεύουν νυχθημερόν έτσι ώστε οι ολοκαίνουργιες εγκαταστάσεις να παραδοθούν εντός χρονοδιαγραμμάτων στις τοπικές κοινωνίες και το επιβατικό κοινό. Το άλλο μεγάλο στοίχημα αφορά στην προσαρμογή και ευθυγράμμιση όλων των διαδικασιών και όλων των χρηστών του αεροδρομίου με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, όπως αυτά προέκυψαν εν μέσω της πανδημίας, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η υγεία και ασφάλεια των επισκεπτών.

Το newsbeast.gr ρίχνει φως στις δυο αυτές παραμέτρους και σας παρουσιάζει αναλυτικά τον «χάρτη» των μέτρων προστασίας από τον COVID-19 στα αεροδρόμια καθώς επίσης και τα έργα τα οποία είτε έχουν ολοκληρωθεί είτε βρίσκονται σε στάδιο κατασκευής και υλοποίησης στα 14 αεροδρόμια.

Μπορεί κατά τους προηγούμενους δυο μήνες η ζωή σε όλον τον πλανήτη να σταμάτησε υπό τη σκιά της εξάπλωσης της φονικής πανδημίας, όμως η Ελλάδα επιδεικνύοντας μια απρόσμενη ωριμότητα και εξαιρετικά αντανακλαστικά, κατάφερε όχι μόνο να περιορίσει τα κρούσματα αλλά και να γίνει μια χώρα- πρότυπο, παράδειγμα προς μίμηση και πόλος έλξης για χιλιάδες τουρίστες.

Πλέον, οι δραστηριότητες επανέρχονται και οι άνθρωποι βήμα-βήμα ξαναπαίρνουν τη ζωή στα χέρια τους εισερχόμενοι σε μια διαφορετική καθημερινότητα με νέους κανόνες και προκλήσεις. Ο κόσμος λοιπόν αρχίζει και πάλι να μετακινείται και να ταξιδεύει.

Πώς διαμορφώνονται τα ταξίδια για το 2020 και ποια τα μέτρα που λαμβάνουν τα αεροδρόμια στις 14 περιοχές-ναυαρχίδες της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας;

Σχετικά με τον ιό COVID-19 ακολουθείται πιστά το σχέδιο δράσης που έχει εκδοθεί από τον ΕΟΔΥ το οποίο και ευθυγραμμίζεται με τα σχέδια αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που εκπονούνται από την Fraport Greece.

Μέσα ατομικής προστασίας έχουν εξασφαλιστεί και διανεμηθεί στο προσωπικό της διαχειρίστριας εταιρείας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, ρόμπες μιας χρήσης, σκουφάκια και γυαλιά προστασίας) ενώ όλοι οι επισκέπτες και εργαζόμενοι των αεροδρομίων φορούν υποχρεωτικά μάσκες.

Στα αεροδρόμια έχει τοποθετηθεί σήμανση προκειμένου να υπάρχει τήρηση της απόστασης τουλάχιστον 1,5 μέτρου για τους επιβάτες που περιμένουν τόσο στον έλεγχο όσο και στις πύλες αναχώρησης.

Παράλληλα και με στόχο την αποφυγή χρήσης λεωφορείων επιβατών για τις επιβιβάσεις και αποβιβάσεις εφαρμόζεται κατά το δυνατόν η διαδικασία walk in –walk out, δηλαδή οι επιβάτες περπατούν από τον τερματικό σταθμό προς το αεροσκάφος και αντίστροφα, αντί να μεταβαίνουν από και προς αυτά με τα λεωφορεία.

Χώροι παραμονής πιθανού κρούσματος αλλά και χώροι παραμονής συνεπιβατών από ενδεχόμενο κρούσμα σε πτήση, έχουν οριστεί και στα 14 αεροδρόμια.

Ταυτόχρονα, υπάρχει μέριμνα για σύστημα διαχείρισης αποβλήτων βιολογικού κινδύνου για περιπτώσεις απολύμανσης αεροσκαφών, οχημάτων, εγκαταστάσεων αλλά και για διαχείριση πιθανού κρούσματος στους χώρους και παρέχεται η δυνατότητα απολύμανσης μετά από πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα με τη χρήση των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας από τις εταιρίες καθαρισμού.

Τα συνεργεία καθαρισμού έχουν εντατικοποιήσει τις υπηρεσίες καθαριότητας/προληπτικής απολύμανσης σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους του αεροδρομίου.

Αναλυτικά:

1) Αφίξεις: μετά από κάθε άφιξη, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι (δηλαδή σε πόμολα, πόρτες, ιμάντες, κουπαστές, μπουτόν ασανσέρ, καθίσματα, τραπεζάκια, βρύσες, νιπτήρες, συσκευές κλπ.)

2) Αναχωρήσεις: μετά από κάθε αναχώρηση, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι

3) Check in: με την ολοκλήρωση της διαδικασίας check-in μίας πτήσης διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι

4) Πύλες αναχωρήσεων: με την ολοκλήρωση της επιβίβασης μίας πτήσης διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι

5) Αυτόματα μηχανήματα ανάληψης μετρητών (ATM) σχολαστικός καθαρισμός με ενδεδειγμένο τρόπο

6) Στους χώρους διαβατηριακού και τελωνειακού ελέγχου που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση επιβατών, μετά και τη κάθε χρήση τους, πραγματοποιείται διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι

7) Λοιποί κοινόχρηστοι μη ελεγχόμενοι χώροι, όπως και παραπάνω, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι

- Σε ότι αφορά στα σημεία ελέγχου επιβατών και χειραποσκευών (Security screening points): μετά από κάθε αναχώρηση των επιβατών της πτήσης ή όπου αυτό δεν είναι εφικτό ανά 3 ώρες, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι (δοχεία εναπόθεσης αντικειμένων και ταινίες)

- Στα WC, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε όλες τις τουαλέτες (πόμολα, πόρτες, βρύσες, νιπτήρες, λεκάνες, συσκευές κλπ.). Ταυτόχρονα, τοποθετούνται συσκευές χειροπετσετών στα WC των αεροδρομίων και γίνεται τακτικός έλεγχος διαθεσιμότητας σαπουνιού και τρεχούμενου νερού έτσι ώστε να διασφαλίζεται στο μέγιστο η προσωπική υγιεινή των επιβατών και υπαλλήλων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΠΟΥ και των Αρχών Δημόσιας Υγείας.

- Τοποθέτηση tensa-barrier μπροστά από τα γκισέ των check in και τα γραφεία πωλήσεων (sales desks) με στόχο τη διατήρηση ασφαλούς απόστασης κατά την διαδικασία check-in & έκδοσης εισιτηρίων.

Με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στη δημόσια υγεία και την υγεία των ταξιδιωτών, διαμορφώνεται μια νέα εμπειρία εντός των 14 αεροδρομίων η οποία τοποθετεί στο επίκεντρο τον επιβάτη, λαμβάνοντας όλα εκείνα τα μέτρα τα οποία ως δίχτυ προστασίας, παρέχουν την αίσθηση ασφάλειας και ηρεμίας.

Βέβαια, όλα τα παραπάνω θα ήταν δύσκολο να υλοποιηθούν αν δεν είχαν αναβαθμιστεί οι υποδομές και οι διαδικασίες στα περιφερειακά αεροδρόμια.

Το newsbeast.gr εξασφάλισε και σας παρουσιάζει την «ακτινογραφία» των 14 αεροδρομίων.

Τα εννιά αεροδρόμια που έχουν παραδοθεί:

Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης»

  1. Κατασκευή νέου αεροσταθμού συνολικής έκτασης 7.185 m2
  2. Κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού
  3. Κατασκευή νέας εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων
  4. Κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και αναδιαμόρφωση του υπάρχοντος
    30% αύξηση των σημείων check-in
  5. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
  6. Κατασκευή νέου φυλακίου ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  7. Κατασκευή νέου περιβάλλοντος χώρου και χώρου στάθμευσης οχημάτων

Αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας»

  1. Πλήρης ανακαίνιση του αεροσταθμού
  2. Αναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών
  3. Κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού
  4. 15% αύξηση των σημείων check-in
  5. 15% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών
  6. 70% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου
  7. 7. 25% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών
  8. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
  9. Κατασκευή νέου φυλακίου ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  10. Ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου και χώρου στάθμευσης οχημάτων

Αεροδρόμιο Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος»

  1. Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 2.029 m2
  2. Αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  3. Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  4. Αναδιαμόρφωση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού
  5. Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
  6. Αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  7. Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
    20% αύξηση των σταθμών Check-in

Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Διονύσιος Σολωμός»

  1. Ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  2. Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  3. Ανακαίνιση του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
  4. Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  5. Μετεγκατάσταση των μετασχηματιστών και γεννητριών
  6. Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  7. Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  8. Ανακαίνιση του οδοστρώματος στην είσοδο του αεροδρομίου και στο χώρο στάθμευσης οχημάτων
  9. Νέος σταθμός ασφάλειας & φύλαξης
  10. 33% αύξηση των σταθμών Check-in
  11. 150% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου

Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»

Ολοκλήρωση Έργου: 2019

  1. Επέκταση κατά 1.550 τ.μ και ανακαίνιση του υπάρχοντος
  2. Κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού
  3. Αναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών
  4. 40% αύξηση των σημείων check-in
  5. 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών
  6. 50% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου
  7. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
  8. Κατασκευή νέου φυλακίου ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών

Αεροδρόμιο Σκιάθου «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης»

  1. Επέκταση κατά 2.185 τ.μ. και ανακαίνιση του υπάρχοντος αεροσταθμού
  2. Aναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  3. Κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού
  4. 10% αύξηση των σημείων check-in
  5. 70% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών 6. Διπλασιασμός των ιμάντων παραλαβής αποσκευών
  6. Κατασκευή νέου φυλακίου ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  7. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
  8. Ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου και χώρου στάθμευσης οχημάτων

Αεροδρόμιο Ακτίου

  1. Επέκταση κατά 2.500 m2 και ανακαίνιση αεροσταθμού
  2. 75% αύξηση των σημείων check-in
  3. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
  4. 40% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών αναχωρήσεων
  5. Κατασκευή νέου φυλακίου ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  6. Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  7. Αναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

Αεροδρόμιο Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης»

  1. Αναδιοργάνωση εσωτερικών χώρων αεροσταθμού
  2. Αναδιοργάνωση του χώρου αναχωρήσεων
  3. Νέο σύστημα ελέγχου αποσκευών
  4. Επέκταση των διαδικασιών ασφαλείας
  5. Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
  6. Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  7. Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
    25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών
  8. Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου

Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Άννα Πολλάτου»

  1. Κατασκευή νέου αεροσταθμού επιφάνειας 10.700 m2
  2. 70% αύξηση των σημείων check-in
  3. Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου
  4. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
  5. Διπλασιασμός του συνολικού αριθμού πυλών αναχωρήσεων
  6. Κατασκευή νέας εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων
  7. Κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού και νέου φυλακίου ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  8. Ανακαίνιση πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
  9. Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  10. Αναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

Τα πέντε αεροδρόμια στα οποία οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες

Αεροδρόμιο Σαντορίνης

  1. Επέκταση κατά 12.900 τ.μ. και ανακαίνιση του υπάρχοντος αεροσταθμού
  2. Κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού
  3. Αναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  4. 115% αύξηση των σημείων check-in
  5. Διπλασιασμός των ιμάντων παραλαβής αποσκευών
  6. 20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών
  7. 250% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου
  8. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
  9. Κατασκευή νέου φυλακίου ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  10. Ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου και χώρου στάθμευσης οχημάτων

Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ιωάννης Καποδίστριας»

  1. Κατασκευή νέου αεροσταθμού επιφάνειας 10.350 m2, ως επέκταση του υφιστάμενου
  2. Ανακαίνιση του υφιστάμενου αεροσταθμού
  3. 35% αύξηση των σημείων check-in
  4. 60% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου
  5. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
  6. 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών αναχωρήσεων
  7. Ανακαίνιση και αναβάθμιση του πυροσβεστικού σταθμού
  8. Κατασκευή νέου φυλακίου ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  9. Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  10. Επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 10.350 m2 και αναδιαμόρφωσή του

Αεροδρόμιο Μυκόνου

  1. Επέκταση κατά 3.450 τ.μ. και ανακαίνιση του αεροσταθμού
  2. Κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού
  3. Αναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών
  4. 33% αύξηση των σημείων check-in
  5. 20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών
  6. 25% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου
  7. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
  8. Κατασκευή νέου φυλακίου ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  9. Ολική ανακατασκευή του διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης
  10. Ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου και χώρου στάθμευσης οχημάτων

Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»

  1. Κατασκευή νέου αεροσταθμού συνολικής έκτασης 24.000 m2
  2. Κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού
  3. Επέκταση και ανακαίνιση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων
  4. 75% αύξηση των σημείων check-in
  5. 125% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου
  6. Ολική ανακατασκευή του διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης
  7. Επέκταση και αναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών
  8. Κατασκευή νέου φυλακίου ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  9. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
  10. Ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου και χώρου στάθμευσης οχημάτων

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

Τέλος, το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και κόμβος της ΝΑ Ευρώπης για ταξίδια προς όλον τον κόσμο, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης μεταμορφώνεται ριζικά και με εντυπωσιακά  γρήγορους ρυθμούς.

Πιο συγκεκριμένα υλοποιούνται στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»:

  1. Κατασκευή νέου αεροσταθμού επιφάνειας 34.100 m2 ως επέκταση του υφιστάμενου και
  2. δημιουργία νέας πρόσβασης
  3. Ανακαίνιση του υπάρχοντος αεροσταθμού
  4. 45% αύξηση των σημείων check-in
  5. 115% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου
  6. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
  7. 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών αναχωρήσεων
  8. 75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών
  9. Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων και σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
  10. Κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού
  11. Κατασκευή δύο νέων φυλακίων ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
  12. Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  13. Αναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών