Κοινωνικό μέρισμα: Σε ποιες περιπτώσεις απορρίπτονται οι αιτήσεις

Κοινωνικό μέρισμα: Σε ποιες περιπτώσεις απορρίπτονται οι αιτήσεις

Προβλήματα και παράπονα από ΑμεΑ

Με παράπονα από πολλούς δικαιούχους κυρίως από γονείς με παιδιά ΑμεΑ των οποίων οι αιτήσεις απορρίφθηκαν για τη χορήγηση του οικονομικής ενίσχυσης των 700 ευρώ άνοιξε χθες η αυλαία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του κοινωνικού μερίσματος.

Το πρόβλημα εντοπίστηκε στους κωδικούς πρόσβασης του Taxinet που χρησιμοποίησαν οι δικαιούχοι με προστατευόμενα μέλη ΑμεΑ για να εισέλθουν στην εφαρμογή του κοινωνικού μερίσματος. Πολλοί υπέβαλαν την αίτηση με τους κωδικούς που διαθέτουν τα ΑμεΑ. Το σύστημα δεν τους αναγνώρισε ως δικαιούχους με αποτέλεσμα να απορρίπτει την αίτησή τους. Όπως διευκρινίζεται από αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, για τα  νοικοκυριά που έχουν προστατευόμενα μέλη ΑμεΑ η αίτηση θα πρέπει να υποβληθεί από το γονέα που δηλώνει το ΑμεΑ ως προστατευόμενο μέλος με τους δικούς του κωδικούς πρόσβασης και όχι με τους κωδικούς που διαθέτει το προστατευόμενο μέλος. Επίσης σημειώνουν ότι θα πρέπει να πληρούνται και τα υπόλοιπα δύο κριτήρια:

-  Ο γονέας να έχει υποβάλει φορολογική δήλωση για τα τελευταία 7 χρόνια και

-  Οι καταθέσεις του 2018 να μην υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ.

Επίσης πολλές αιτήσεις απορρίφθηκαν γιατί τα ΑμεΑ δεν λαμβάνουν  προνοιακό επίδομα που χορηγεί ο ΟΠΕΚΑ που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση του μερίσματος.

Τα βήματα της αίτησης

Η διαδικασία υποβολής της αίτησης είναι ιδιαίτερα απλή μςwέσω της ιστοσελίδας www.koinonikomerisma.gr. Πατώντας την ένδειξη «είσοδος» o ενδιαφερόμενος καλείται να συναινέσει με τα εξής:

- Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α’ 75) ως προς τα δηλούμενα στοιχεία καθώς και συναίνεσης για τη λήψη φορολογικών δεδομένων που τηρούνται στην ΑΑΔΕ.

- Ο αιτών φέρει την ευθύνη για τη συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού (IBAN), ο οποίος είναι έγκυρος και ενεργός και στον οποίο είναι υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος, είτε συνδικαιούχος.

-  Ο αιτών συναινεί στο σύνολο των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων και λοιπών ελέγχων που θα πραγματοποιηθούν για την επιβεβαίωση των στοιχείων και της διαδικασίας έγκρισης.

-  Τυχόν έγκριση της αίτησής θα είναι ορατή από τον/την σύζυγο ή το έτερο μέλος του συμφώνου συμβίωσης.

Στη συνέχεια καλείται να εισάγει τους κωδικούς (password και username) του Taxisnet. Στο επόμενο στάδιο γίνεται η «αυθεντικοποίηση του χρήστη» όπου ο ενδιαφερόμενος καλείται να επιβεβαιώσει το εξής: «Με το παρόν δίνετε τη συγκατάθεσή σας ώστε η εφαρμογή "ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΡΙΣΜΑ" να αποκτήσει πρόσβαση στα βασικά στοιχεία Μητρώου (ΑΦΜ, Όνομα, Επώνυμο, Πατρώνυμο, Μητρώνυμο, Έτος Γέννησης) που παρέχονται από το φορολογικό μητρώο του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ που διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε.». Πατάτε την ένδειξη «αποστολή» και συνεχίζετε. Το σύστημα βγάζει αμέσως την απάντηση για το αν δικαιούστε ή όχι το κοινωνικό μέρισμα. Αν δεν το δικαιούστε, το μήνυμα είναι απορριπτικό. Αν το δικαιούστε πρέπει να συμπληρώσετε τον αριθμό του τραπεζικού σας λογαριασμού.

Προσοχή στον IBAN: Σύμφωνα με την απόφαση: «Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού IBAN. O αιτών φέρει την ευθύνη για τη συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού, ο οποίος είναι έγκυρος και ενεργός και στον οποίο είναι υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος, είτε συνδικαιούχος. Εάν ο ενδιαφερόμενος δεν είναι αποκλειστικός δικαιούχος ή συνδικαιούχος στον αριθμό λογαριασμού που δήλωσε, δεν κρίνεται δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος και δεν πραγματοποιείται η σχετική πληρωμή, ακόμα και αν κατά τα λοιπά πληρούνται τα κριτήρια χορήγησής του». Σε περίπτωση που αριθμός IBAN που δηλώθηκε δεν είναι ενεργός, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η πίστωση του λογαριασμού στον οποίο ο ενδιαφερόμενος είναι αποκλειστικός δικαιούχος ή συνδικαιούχος, θα πρέπει ο ίδιος να μεταβεί στο οικείο πιστωτικό ίδρυμα τήρησης του εν λόγω λογαριασμού και να διευθετήσει το ζήτημα μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων. Εάν ο ίδιος IBAN εμφανίζεται να έχει δηλωθεί δύο ή περισσότερες φορές σε διαφορετικές αιτήσεις και για διαφορετικούς δικαιούχους, ισχύει και είναι έγκυρη μόνο η πρώτη χρονικά υποβληθείσα αίτηση.

Προσοχή σε ΑΦΜ και ΑΜΚΑ: Όπως αναφέρει  η απόφαση: «Σε περίπτωση που προκύψει ασυμφωνία στοιχείων μεταξύ ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, ο αιτών ή το μέλος του νοικοκυριού στου οποίου τα στοιχεία εμφανίζεται η ασυμφωνία, πρέπει εντός της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων να αιτηθεί την αλλαγή στοιχείων του ΑΜΚΑ του στα ΚΕΠ και κατόπιν αυτού να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης».