Το μαγαζί που είναι σήμερα μια αυτοκρατορία 49 δισεκατομμυρίων δολαρίων

Το μαγαζί που είναι σήμερα μια αυτοκρατορία 49 δισεκατομμυρίων δολαρίων

H οικογένεια που πήρε ένα κατάστημα με δερμάτινα και το μετέτρεψε σε μια προσωπική αυτοκρατορία

Σήμερα υπάρχουν 16 κληρονόμοι της φίρμας Hermes, είναι όμως δύο ξαδέλφια, οι Pierre-Alexis και Axel Dumas, αυτοί που διαφεντεύουν τον υπερπολυτελή παριζιάνικο οίκο μόδας που συνεχίζει να βγάζει δισεκατομμύρια τον χρόνο.

Το Bloomberg εκτίμησε πρόσφατα την περιουσία της οικογένειας Dumas στα 49,2 δισ. δολάρια, νούμερο που τη μετατρέπει σε μια από τις πλουσιότερες της οικουμένης.

Η Hermes (όπως και η Chanel) παραμένει μια από τις ελάχιστες αυτοκρατορίες της μόδας όπου μία οικογένεια κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών, εξασκώντας τον απόλυτο έλεγχο της εταιρίας. Αυτή είναι η ιστορία της.

Όλα ξεκίνησαν από τον Thierry Hermes, ένα ορφανό που έμαθε την τέχνη της κατεργασίας δέρματος και έγινε τόσο καλός που η βασική του πελατεία κατά τον 19ο αιώνα ήταν οι ευρωπαίοι βασιλιάδες.

Έξι γενιές αργότερα, η φίρμα παραμένει στα χέρια των απογόνων του, έχοντας πια στο τιμόνι δύο ξαδέρφια που λειτουργούν αμφότεροι ως πρόεδροι. Ο Axel είναι επίσης ο διευθύνων σύμβουλος της φίρμας, ενώ ο Pierre-Alexis ο διευθυντής του δημιουργικού. Και ήταν ο δικός του πατέρας, ο Jean-Louis, που μετέτρεψε την Hermes σε αυτό που είναι σήμερα, το απόλυτο status symbol με τα χειροποίητα προϊόντα που κοσμούν τα χέρια και τους λαιμούς διασημοτήτων και γαλαζοαίματων.

Επιστρέφοντας στον Thierry Hermes, αυτός άνοιξε ένα μαγαζάκι με δερμάτινα στο Παρίσι το 1837 και η ειδικότητά του ήταν οι σέλες των αλόγων. Ραμμένες στο χέρι και με έμφαση στη λεπτομέρεια, οι σέλες του τελειομανούς Thierryχρειάζονταν μήνες για να φτιαχτούν για τους απαιτητικούς πελάτες του, ονόματα όπως ο Ναπολέων Γ’.

Ο γιος του Thierry, Εmile-Charles, μετακόμισε το κατάστημα σε κεντρικότερο σημείο της Πόλης του Φωτός και έκανε τη φίρμα ακόμα γνωστότερη στην ευρωπαϊκή αριστοκρατία. Οι δικοί του γιοι, Adolphe και Εmile-Maurice, τον διαδέχτηκαν λίγο αργότερα, εγκαινιάζοντας έτσι την τρίτη γενιά Hermes.

Εκατό χρόνια μετά τα εγκαίνια του παρθενικού καταστήματος του Thierry, το 1937 δηλαδή, η φίρμα έβγαζε τώρα και μεταξένια φουλάρια, χαρακτηριστικό γνώρισμά της στις μέρες μας. Η ιστορία της οικογένειας Dumas ξεκινά αυτή την εποχή, ως η τέταρτη γενιά Hermes. Ο Robert Dumas έγινε το 1951 ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές, από επικεφαλής του εμπορικού μέχρι και ιθύνων νους του δημιουργικού, αμέσως μετά τον θάνατο του παππού του, Εmile-Maurice Hermes.

Αυτός μετέτρεψε τον οίκο σε έναν από τους πλέον περιώνυμους, με μακρές ουρές αναμονής και καρτελάκια τιμής που ζάλιζαν με τα νούμερά τους. Στα χρόνια του όμως οι πωλήσεις άρχισαν να καταποντίζονται και τα πράγματα μόνο καλά δεν πήγαιναν. Ο Robert λάνσαρε και νέα προϊόντα, όπως τσάντες και ζώνες, προσπαθώντας να κρατήσει την εταιρία ζωντανή.

Όταν πέθανε το 1978, αφεντικό έγινε ο γιος του, Jean-Louis Dumas, μια θέση που θα κρατούσε για 3 σχεδόν δεκαετίες μετατρέποντας μια εταιρία που παράπαιε εμπορικά σε έναν κολοσσό 1 δισ. δολαρίων. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980, έφτασε τον τζίρο από τα 82 εκατ. στα 446 εκατ., λανσάροντας ρούχα και κοσμήματα και ανοίγοντας το ένα κατάστημα πίσω από το άλλο. Σήμερα υπάρχουν πάνω από 300 στον κόσμο.

Το 1993 κατέβασε την εταιρία του χρηματιστήριο, ακόμα και σήμερα όμως ένα καλό 75% συνεχίζει να κατέχεται από την οικογένεια. Το 1984, ο Jean-Louis γνώρισε την ηθοποιό Jane Birkin σε μια πτήση και τη ρώτησε αν θα ήθελε να σχεδιάσει μια τσάντα για λογαριασμό του οίκου του. Η τσάντα Birkin θα γινόταν όπως ξέρουμε το βαρύ πυροβολικό της φίρμας. Επόμενη κίνηση του ασίγαστου Jean-Louis το 2003, να κάνει υπεύθυνο του ατελιέ το κακό παιδί της μόδας JeanPaul Gaultier.

Όταν αποστρατεύτηκε το 2006 από γενικός διευθυντής, ο Jean-Louis είχε στείλει τις πωλήσεις στα 2 δισ. δολάρια. Όταν πέθανε το 2010, παρέδωσε τα ηνία του οίκου στον γιο του Pierre-Alexis Dumas, που ήταν διευθυντής δημιουργικού ήδη από το 2002. Το 2003 εντάχθηκε στο δυναμικό και ο ανιψιός του Jean-Louis, Axel Dumas, και το 2014 χρίστηκε γενικός διευθυντής.

Την ίδια χρονιά, οι πωλήσεις της φίρμας ξεπέρασαν τα 4 δισ. δολάρια και τα υπόλοιπα είναι Ιστορία…