Ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις – Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις – Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Από αύριο μέχρι τις 28 Αυγούστου θα διαρκέσουν οι εκπτώσεις - Ανοιχτά τα καταστήματα την επόμενη Κυριακή

Ξεκινούν αύριο Δευτέρα 14 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου και οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, προκειμένου να μην πέσουν θύματα παραπλανητικών εκπτώσεων.

Έτσι, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται, ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη, με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και από τους εμπόρους, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και στους παραβάτες των διατάξεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Τη πρώτη Κυριακή της εκπτωτικής περιόδου στις 20 Ιανουαρίου τα καταστήματα μπορούν προαιρετικά να ανοίξουν, με προτεινόμενο ωράριο από τις 11:00 έως τις 18:00, ενώ για τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών προτείνει να λειτουργήσουν από τις 12:00 το μεσημέρι έως τις 18:00 και όχι από τις 09:00 το πρωί, δεδομένου ότι τις Δευτέρες μετά τις Κυριακές που τα καταστήματα λειτουργούν, παρατηρείται μηδενική προσέλευση καταναλωτών.