Πώς θα είναι οι καταναλωτικές συνήθειες του Έλληνα σε 10 χρόνια

Πώς θα είναι οι καταναλωτικές συνήθειες του Έλληνα σε 10 χρόνια

Το texting και τα social media παίρνουν τη θέση του φυλλαδίου και της τηλεοπτικής διαφήμισης προϊόντων

Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή την επόμενη δεκαετία σκιαγράφησαν εκπρόσωποι του λιανεμπορίου τροφίμων στο 8ο Συνέδριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με τίτλο «Shopper Anatomy».

Σύμφωνα με τις νέες έρευνες που παρουσιάστηκαν και οι οποίες κατέγραψαν τις αλλαγές στην αγοραστική και καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, αναδεικνύεται η διαφοροποίηση της γενιάς των Millennials, δηλαδή ανθρώπων ηλικίας από 18 έως 39 ετών, η οποία σήμερα αριθμεί πάνω από 3 εκατ. καταναλωτές. Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, Δρ. Λευτέρης Κιοσές, ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, ότι η νέα γενιά των Millennials όλο και περισσότερο απομακρύνεται από την τηλεοπτική διαφήμιση, επιλέγοντας εναλλακτικά μέσα, όπως η επικοινωνία μέσω texting σε ποσοστό 49% και μέσω social media σε ποσοστό 43%. Την ίδια στιγμή, όμως, η έρευνα καταγράφει τη διατήρηση της επιρροής που έχει το φυλλάδιο προσφορών του σούπερ μάρκετ, το οποίο εξακολουθεί να είναι προτιμητέο μέσο της σχετικής ενημέρωσης από το 59% του κοινού.

Ο επικεφαλής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής του Facebook, Πάνος Παχατουρίδης, ανέδειξε τον ρόλο που παίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην προώθηση και την πώληση προϊόντων, παρουσιάζοντας καινοτόμες εφαρμογές που αξιοποιούν τις τεχνολογίες της φωτογραφίας, του video και της εικονικής πραγματικότητας. Παράλληλα, ανέδειξε τις αλλαγές τις οποίες επιφέρουν τα social media στις αγοραστικές συνήθειες. Επίσης, ανέφερε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του Facebook, για το 62% του αγοραστικού κοινού οι αγορές για τα φετινά Χριστούγεννα θα ξεκινήσουν από την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.

Η στρατηγική αναλύτρια στο IGD Λάουρα Γιάκομπσον παρουσίασε βέλτιστες πρακτικές απ' όλο τον κόσμο, δείχνοντας το μέλλον του λιανεμπορίου το οποίο βασίζεται στους πυλώνες του προσωποποιημένου μικρο-καταστήματος, της ψηφιακής προσωπικής βοήθειας στις αγορές και της νέας δομής καταστημάτων τα οποία είναι πιο αποδοτικά, πιο ψηφιακά και όλο και πιο «αόρατα» στο καταναλωτή.

Η ογκολόγος, ακτινοθεραπεύτρια, πρόεδρος της «ΑΚΟΣ», Δρ. Κατσώχη, παρουσίασε τα ευρήματα έρευνας καταναλωτών, τα οποία δείχνουν την αυξανόμενη επίδραση των συμπληρωμάτων διατροφής, με έναν στους δύο καταναλωτές να έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μία φορά αυτά τα προϊόντα. Από την πλευρά του ο Δρ. Κωνσταντίνος Φασσέας, καθηγητής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναφέρθηκε στην ιστορική εξέλιξη των διατροφικών συνηθειών, αλλά και της ποιότητας των τροφίμων.

Ιδιαίτερα σημαντικές ήταν οι καινοτόμες πρακτικές αξιοποίησης δεδομένων για επιτυχημένες εμπορικές στρατηγικές και προωθητικές ενέργειες οι οποίες παρουσιάστηκαν, αναδεικνύοντας την πρωτοποριακή δράση των ελληνικών επιχειρήσεων στον συγκεκριμένο τομέα. Ο κ. Χρήστος Τσεντεμεΐδης, Country Director & Brand Activation South Eastern Europe & Israel Distributor Markets στη Johnson & Johnson, έδειξε με πρακτικά παραδείγματα πώς η συνεργασία Λιανεμπόριου και Βιομηχανίας στην ανάλυση των δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε κερδοφορία.

Ο κ. Σάββας Τορτοπίδης, Διευθυντής Πληροφορικής της Δ. Μασούτης, μίλησε για το πώς μία οργανωμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ μπορεί να αξιοποιήσει τον τεράστιο όγκο πληροφοριών, για να υλοποιήσει τη στρατηγική της. Επίσης, στο συνέδριο παρουσιάστηκαν εφαρμογές για την ανάλυση και αξιοποίηση του πλήθους των δεδομένων του λιανεμπορίου για στρατηγικές αποφάσεις και πρακτικές που αφορούν τον αγοραστή-καταναλωτή, υπηρεσίες που αναλύουν τον όγκο των διαθέσιμων πληροφοριών στο διαδίκτυο, αλλά και νέες προσεγγίσεις (e-Retail Audit by Convert Group, SingularLogic, Google, Intale, Shopmind, Exceed Consulting, Trubberies, isMood).