H επενδυτική φίρμα των 255 δισ. δολαρίων που κινεί τα νήματα της Silicon Valley

H επενδυτική φίρμα των 255 δισ. δολαρίων που κινεί τα νήματα της Silicon Valley

Η Baillie Gifford, μια φίρμα με ιστορία 110 ετών που διαχειρίζεται κεφάλαια 255 δισ. δολαρίων

Τι κοινό έχουν η Spotify, η Airbnb, η Lyft και μια μακρά ακόμα σειρά από μεγάλα επιχειρηματικά στοιχήματα της Silicon Valley;

Μα τον σκοτσέζικο επενδυτικό κολοσσό Baillie Gifford στην καρδιά τους, μια φίρμα με ιστορία 110 ετών που διαχειρίζεται κεφάλαια 255 δισ. δολαρίων και είναι πια σταθμός, μιας και έχει επενδύσει στα πιο απίθανα στοιχήματα του σύγχρονου επιχειρείν.

Και αν αυτά δεν φτάνουν, η Baillie Gifford ήταν ένας από τους πρώτους επενδυτές σε κολοσσούς σήμερα στους κλάδους τους, όπως η Amazon, το eBay, το Facebook, η Alphabet, το Netflix, το Dropbox, ακόμα και η Alibaba. Αλλά και στην Tesla παραμένει σταθερά ο μεγαλύτερος επενδυτής!

Ο επικεφαλής του αμερικανικού τμήματος Tom Slater μίλησε στο Business Insider για το τι ακριβώς ψάχνουν σε μια εταιρία ώστε να επενδύσουν σε αυτή. Και μιλάμε για μια φίρμα που ψάχνει τέτοια πράγματα, μονόκερους δηλαδή που ανατρέπουν το τοπίο και μοιάζουν καταδικασμένοι να πεθάνουν πριν καν γεννηθούν.

Και λέει πως το να επενδύσεις σε τρελά στοιχήματα είναι ένα μόνο μέρος της όλης δουλειάς. Το σημαντικότερο είναι να χτίσεις ένα προφίλ εμπιστοσύνης ώστε να σε εμπιστεύονται οι νεόκοπες εταιρείες. Και αυτό ακριβώς έκανε στη Silicon Valley, παραμένοντας ως ένας από τους πιο ακλόνητους και μακρόβιους επενδυτές σε ό,τι νεωτεριστικό και καινοτόμο εμφανίζεται.

Πώς χτίζεις όμως ένα κεφάλαιο 255 δισ. δολαρίων που αποδίδει συνεχώς και δεν μετρά λάθη ανεπανόρθωτα; Ο Slater λέει πως για να μάθει να παίζει το παιχνίδι της Silicon Valley, μετακόμισε εκεί οικογενειακώς. Και αφού έμαθε τα κατατόπια, είναι πια σε θέση να ορίζει αυτός το παιχνίδι, ψάχνοντας συγκεκριμένα πράγματα σε μια επιχείρηση για να επενδύσει.

«Ρωτάμε αν υπάρχει μια λογική κεντρική υπόθεση στη δουλειά. Μπορεί αυτό να αποδειχθεί κάτι θεαματικό; Υπάρχει μια πραγματικά μεγάλη ευκαιρία; Υπάρχει κάτι πραγματικά ειδικό στην κουλτούρα της εταιρίας που θα την κάνει να εκμεταλλευτεί αυτή την ευκαιρία εκεί που οι άλλοι δεν μπορούν;».

Και καταλήγει πως η Baillie Gifford αναζητεί τρία πράγματα για να επενδύσει σε μια επιχείρηση. Την εταιρική της κουλτούρα, κατά πρώτο, καθώς εδώ μιλάμε για επενδύσεις που κρατούν 10 χρόνια και όχι 10 μήνες. Ψάχνουν λοιπόν διευθυντές που εμπνέουν τους υπαλλήλους τους, κάνοντας ρητή αναφορά στον Τζεφ Μπέζος της Amazon.

Το όνειρο του μεγαλείου, κατά δεύτερο, την υπόσχεση δηλαδή πως η εταιρία θα πετάξει στο μέλλον. Και θα γιγαντωθεί επειδή ακριβώς τηρεί τις υποσχέσεις που έθεσε όντας ακόμα μικρή.

Και, τρίτον, την προσωπική εμπλοκή των ιδρυτών της εταιρείας: «Δεν μπορείς να ξεφύγεις από το γεγονός ότι οι περισσότερες από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες της τελευταίας δεκαετίας έχουν στο τιμόνι τους ιδρυτές τους. Αυτό μας λέει κάτι»…