Αυτές είναι οι καταχρήσεις των Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών

Αυτές είναι οι καταχρήσεις των Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών

Πρόστιμα ύψους 160.500 ευρώ

Πρόστιμα 160.500 ευρώ επέβαλε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή για 21 παραβάσεις που εντοπίστηκαν στην λειτουργία και τις πρακτικές που χρησιμοποιούν οι Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών.

Οι βασικές παραβάσεις αφορούν τη συχνότητα κλήσεων, παραπλανητική πληροφόρηση, παρέκκλιση των εντολών των δανειστών - καθώς συχνά καλούν σε τηλέφωνα επικοινωνίας που δεν τα είχαν δηλώσει οι οφειλέτες, αλλά τα βρήκαν συνήθως από δημόσια προσβάσιμους τηλεφωνικούς καταλόγους -, κλήση σε τηλέφωνο εργασίας χωρίς να είναι το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας, όχληση για οφειλές στις οποίες δεν έχουν παρέλθει 10 ημέρες από τότε που αυτές κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, ενημέρωση χωρίς να έχει προηγηθεί η ταυτοποίηση του οφειλέτη, χρέωση ποσού για εξώδικη ενημέρωση κ.λ.π.

Το διάστημα των ελέγχων εκτείνεται σε όλο το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Παράλληλα η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συγκροτεί ομάδα εργασίας με σκοπό να προσδιοριστούν οι ανάγκες για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου (ν. 3758/2009 «Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με το ν. 4038/2012). Το πόρισμα της ομάδας θα τεθεί σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε οι διατάξεις να κατατεθούν στη Βουλή το φθινόπωρο.