Νέα γενιά KTM Adventure με δύο μοντέλα, 1190 και 1190 R

Δύο εντελώς νέες μοτοσυκλέτες θα εκπροσωπούν πλέον τη "Γενιά της Περιπέτειας" από τον Φεβρουάριο του 2013 για την Αυστριακή ΚΤΜ. Το μεγαλοπρεπές Adventure, που έφερε την ΚΤΜ στην κορυφή και των MegaOffRoad Περιπέτειας --με πραγματικές δυνατότητες στο χώμα--, περνά στην ιστορία.

Το μοντέλο αλλάζει πλήρως και μαζί ο προσανατολισμός του, που κάνει σαφή στροφή προς την άσφαλτο και …τον επερχόμενο ανταγωνισμό.

Τα κλασικά συστατικά της KTM εξακολουθούν να υπάρχουν, κάποια δε εξαιρετικά αναβαθμισμένα. Ο πανίσχυρος δικύλινδρος κινητήρας αποδίδει 50% περισσότερο από τον προκάτοχό του, το βάρος διατηρείται χαμηλά, οι αναρτήσεις παραμένουν κορυφαίες.

Με sport προσανατολισμό πια και τουριστική διάθεση, οι δύο μοτοσυκλέτες διαφοροποιούνται μεταξύ τους ως προς το βαθμό δυνατότητας κίνησης σε εκτός δρόμου διαδρομές. Ταυτόχρονα, συνοδεύονται πλέον από ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων, ώστε να εναρμονιστούν με τις απαιτήσεις της αγοράς περισσότερο παρά με τις ανάγκες της ίδιας της μοτοσυκλέτας.

Το 1190 Adventure εστιάζει στη χρήση στην άσφαλτο με τροχούς 19 και 17 ιντσών, εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το 1190 AdventureR, διατηρεί την παράδοση του μοντέλου, με τους τροχούς στις 21 και 18 ίντσες να σηματοδοτούν τις χωμάτινες καταβολές τόσο της εταιρείας, όσο και του μοντέλου – που ξεκίνησε την καριέρα του με την συμμετοχή στο RallyDakar.

Τα 1190 Adventure και AdventureR με μια ματιά 

  • Υψηλής απόδοσης κινητήρας LC8 V-2 με δύο μπουζί, μηχανισμό engine management από την Keihin, ηλεκτρονικό ψεκασμό, σύστημα drive-by-wire και μονόδρομο συμπλέκτη

  • Απόδοση 150 hp, ροπή: 125 Nm, διαστήματα ρύθμισης βαλβίδων 15.000 km, χαμηλή κατανάλωση

  • Βάρος 230 kg με γεμάτο ρεζερβουάρ (24 λίτρα)

  • Συνδυαζόμενο σύστημα φρένων BOSCH-ABS με κλιμάκωση επενέργειας, Traction Control (MTC) της BOSCH ρυθμιζόμενο, πολλαπλά προγραμματιζόμενη ηλεκτρονική ανάρτηση WP (EDS)

  • Καινοτομία αποτελεί η λειτουργία “Offroad” για το ABS και το MTC

  • Ιδιαίτερα στιβαρό σωληνωτό πλαίσιο κατασκευασμένο από χρώμιο-μολυβδαινιούχο χάλυβα

  • Υψηλής ποιότητας ανάρτηση από την WP Suspension

  • Ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, ύψος σέλας, θέση τιμονιού και ανεμοθώρακα

  • Τελευταίας γενιάς πίνακας οργάνων της VDO

Το "απλό" 1190 Adventure φορά tubeless ελαστικά δρόμου με ακτινωτούς τροχούς, με αεροστεγείς ζάντες - 120/70-19 μπροστά, 170/60-17 πίσω, ενώ το 1190 Adventure R δέχεται ασφάλτινα ελαστικά tubeless Enduro σε τροχούς με ακτίνες και αεροστεγείς ζάντες, σε διάσταση 90/90-21 μπροστά και 150/60-18 πίσω.

Επιπλέον, το 1190 AdventureR φορά πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι WPUSD, με δυνατότητα ρύθμισης της απόσβεσης συμπίεσης και απόσβεσης επαναφοράς και πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ WP πίσω.

Οπτικά, τα δύο μοντέλα ξεχωρίζουν από αρκετά σημεία. Το απλό έχει διαιρούμενη σέλα ενώ το χωμάτινο R έχει μονοκόματη για ευκολότερη μετακίνηση του οδηγού επάνω της στις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Προστατευτικά κάγκελα υπάρχουν στο στάνταρ εξοπλισμό του χωματερού R και η ζελατίνα του έχει μικρότερο ύψος.

Για όσους αναζητούν ομοιότητες με τα πληθωρικά Adventure της πρώτης δεκαετίας (2003-2012), με δυσκολία θα εντοπίσουν κάποιες πέρα από τους χρωματισμούς. Κυρίως, γιατί έχουν διαφορετική έναρξη. Τα Adventure μέχρι τώρα ήταν μοτοσυκλέτες σχεδιασμένες για το χώμα και είχαν δεχτεί όλες τις προσαρμογές ώστε να κινούνται και στην άσφαλτο.

Πλέον πρόκειται για μοτοσυκλέτες με ασφάλτινες καταβολές χαμηλό ύψος σέλας και απλά κάποιες δυνατότητες κίνησης στο χώμα. Το πλαίσιο είναι εντελώς διαφορετικό και θυμίζει εκείνα του SMR, η εξάτμιση περνά κάτω από τον κινητήρα και καταλήγει σε ένα θηριώδες τελικό στη δεξιά μεριά, ενώ τα δύο χωριστά ρεζερβουάρ των Adventure πέρασαν στην ιστορία και έγιναν ένα μονό – όπως συμβαίνει σε όλες τις μοτοσυκλέτες.

Η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στον κινητήρα, που προέρχεται πλέον από το Superbike μοντέλο της εταιρείας, το RC8, σεταρισμένο ώστε να δίνει έμφαση στη ροπή θυσιάζοντας κάτι από τους 180 ίππους του. Με τα 1195 κυβικά του, o V-2 αποδίδει 150 ίππους για τα Adventure, τοποθετώντας τα στην κορυφή των on-off από πλευράς απόδοσης. Πιθανότατα κάτι ανάλογο θα ισχύει και με την απόδοση και συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στο δρόμο.

Παρότι πρόκειται για εντελώς νέα μοντέλα, τα νέα Adventure θα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα τιμής, που βρίσκονταν και οι πρόγονοί τους. Και να τολμήσουμε εδώ μια πρόβλεψη: το 2014 η ΚΤΜ θα επαναφέρει ένα μοντέλο Adventure με την μορφή που το γνωρίζαμε ως σήμερα…