Η σκοτεινή πλευρά της Ιαπωνίας

Το πρώτο τρικύλινδρο Yamaha στην ιστορία της εταιρείας ανοίγει την αυλαία της νέας εποχής στα μοντέλα της. Το ΜΤ-09 είναι και το δεύτερο μοντέλο της με στρόφαλο crossplane και θα βγει στην παραγωγή το 2014.

Πρόκειται για τον αντικαταστάτη του τετρακύλινδρου FZ8 που έρχεται να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες του «παγκόσμιου αναβάτη», ο οποίος σύμφωνα με έρευνες, οδηγεί πλέον συχνότερα σε μικρές διαδρομές εντός και εκτός πόλης. Για τον λόγο αυτό η θέση οδήγησης έχει αλλάξει σε σχέση με του FZ8, τοποθετώντας το σώμα σε πιο όρθια θέση.

Ο κινητήρας με τους τρεις πλέον κυλίνδρους έχει 847 κυβικά και στρόφαλο crossplane, προκειμένου να αποδίδει πιο ομαλά την ισχύ των 115 ίππων και την κορυφαία για την κατηγορία ροπή των 8,9 χιλιογραμμόμετρων. Για την απόσβεση των κραδασμών υπάρχει αντίβαρο που περιστρέφεται στις ίδιες στροφές με τον στρόφαλο αλλά με αντίθετη φορά.

Το διαφημιστικό teaser βίντεο με αισθητικό «bosozoku» προϊδέαζε για κάτι πιο άγριο, ένα R1 Streetfighter για παράδειγμα. Προέκυψε ένα «πολιτισμένο» FZ8 που όμως έχει κι αυτό μεγάλο ενδιαφέρον, έστω κι αν αισθητικά είναι πιο εξευγενισμένο από ό,τι άφησε να εννοηθεί το πρώτο βίντεο.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι πάντως ενδιαφέροντα. Πιο εντυπωσιακό είναι το βάρος της μοτοσυκλέτας που η Yamaha δηλώνει στα 188 κιλά, πλήρες υγρών. Το νούμερο αντιπροσωπεύει μείωση 20 ολόκληρων κιλών σε σχέση με το FZ8!

Ο κινητήρας τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό μέσω αυλών μεταβλητού μήκους και προσφέρει 3 διαμορφώσεις απόδοσης που επιλέγει ο αναβάτης από χειριστήριο στο τιμόνι: Στάνταρ, Α και Β. Η κανονική λειτουργία αντιπροσωπεύεται από την επιλογή «Στάνταρ».

Η λειτουργία «Α» αυξάνει την απόκριση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ η «Β» μαλακώνει συνολικά τον κινητήρα για πιο χαλαρές βόλτες. Τη διαχείριση της απόδοσης έχει αναλάβει το ηλεκτρονικό σύστημα γκαζιού YCC-T της Yamaha.

Πλαίσιο και ψαλίδι είναι από κράμα αλουμινίου, ενώ μπροστά υπάρχει ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλ με διαδρομή 137 χιλ και ρυθμιζόμενες προφόρτιση/απόσβεση επαναφοράς. Το μονό Monoschock αμορτισέρ είναι τοποθετημένο οριζόντια ως προς το έδαφος για εργονομικούς λόγους και έχει διαδρομή 130 χιλ.

Τα λάστιχα είναι εμπρός και πίσω 17 ιντσών (120/70 και 180/55), τα φρένα δύο δίσκοι εμπρός (298 χιλ. με δύο έμβολα) και ένας πίσω (245 χιλ. με ένα έμβολο), ενώ προσφέρεται ως στάνταρ το ABS.

Το ρεζερβουάρ χωράει 14 λίτρα, ενδεικτικό της αστικής και περιαστικής κυρίως χρήσης που θα εξυπηρετεί το MT09. Η όρθια θέση οδήγησης συμπληρώνεται από ένα φαρδύ τιμόνι και επίπεδη σέλα.

Αναμένεται ο ίδιος κινητήρας σε διάφορες εκδόσεις κυβισμού να κινήσει και άλλα μελλοντικά μοντέλα της Yamaha. Ακούγεται ότι ως και τρικύλινδρο R6 με 675 κυβικά, πρόκειται να εμφανιστεί.

Στις ΗΠΑ το MT09 θα πωλείται σχεδόν 1.000 δολάρια φτηνότερα από το FZ8. Η ίδια σχέση τιμής αναμένεται να διατηρηθεί και στην Ευρώπη.

Δείτε στο βίντεο το νέο ΜΤ-09 να διασχίζει τη "Σκοτεινή πλευρά της Ιαπωνίας".