Οι στατιστικές δείχνουν τη μοτοσυκλέτα ευάλωτη κι όχι επικίνδυνη

Σύμφωνα με έρευνα αγγλικής ασφαλιστικής εταιρείας η μοτοσυκλέτα είναι περισσότερο ένα ακούσιο θύμα παρά επικίνδυνη -η ίδια ή ο οδηγός της

Το συμπέρασμα προκύπτει και είναι σαρωτικό, καθώς ή έρευνα έδειξε ότι , στο 80% των ατυχημάτων με μοτοσικλέτα ευθύνεται το άλλο όχημα και όχι η μοτοσυκλέτα.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην Αγγλία και σύμφωνα με τα στοιχεία 1.600 ατυχημάτων με μοτοσυκλέτες, οι αναβάτες ήταν υπεύθυνοι μόλις για το 20% των περιπτώσεων.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του mototriti.gr, την έρευνα πραγματοποίησε η ασφαλιστική εταιρεία Groupama, η οποία εξέτασε 1.679 περιπτώσεις ατυχημάτων όπου έχει εμπλακεί μοτοσυκλέτα.

Τα συγκεκριμένα ατυχήματα συνέβησαν από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2012 (η… χειρότερη εποχή για τις ασφαλιστικές) και από την εξέταση των αποτελεσμάτων των εκθέσεων του πραγματογνώμονα, μόνο σε ένα στα πέντε έφταιγε ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας.

Στο υπόλοιπο 80% των περιπτώσεων η ευθύνη ανήκε στους άλλους χρήστες του δρόμου που ενεπλάκησαν, οι οποίοι είτε άλλαξαν απροειδοποίητα κατεύθυνση είτε παραβίασαν τους κανόνες της διασταύρωσης, προκαλώντας τη σύγκρουση.

Η συγκεκριμένη έρευνα ήρθε ως απάντηση στο συμπέρασμα που δημοσίευσε πριν μερικές εβδομάδες το BBC σε τηλεοπτική εκπομπή του. Στη συγκεκριμένη εκπομπή αναφέρθηκε αυθαίρετα πωςη πλειοψηφία των ατυχημάτων (στα οποία εμπλέκεται και μοτοσυκλέτα) οφείλεται στην απώλεια του ελέγχου από πλευράς του μοτοσυκλετιστή…

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αγγλία πρωτοπορεί σε θέματα οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη. Είναι –μεταξύ άλλων- η μόνη χώρα στην Ευρώπη που έχει εντάξει στη διαδικασία απόκτησης του διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου την εκπαίδευση και εξέταση ικανότητας "εντοπισμού του μοτοσυκλετιστή".

Επίσης έχει μειωμένα ασφάλιστρα για τους οδηγούς αυτοκινήτων που οδηγούν και μοτοσυκλέτα, σταθμίζοντας ότι αυτοί οι οδηγοί είναι ασφαλέστεροι, καθώς στην καριέρα τους ως μοτοσυκλετιστές είναι πιο προσεκτικοί στο δρόμο.

Οπότε ένα προφανές ερώτημα είναι για το ποια θα ήταν η εικόνα και τα νούμερα σε αντίστοιχη έρευνα στην Ελλάδα. Άποψή μας; Το 80%, το ποσοστό ευθύνης των άλλων οδηγών, θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο…