Το μέλλον των Superbike πλησιάζει στην ευθεία του τερματισμού

Δεν υπάρχει κανείς πλέον στα paddock του παγκόσμιου Superbike που να πιστεύει ότι το Honda CBR1000RR είναι ανταγωνιστικό σε επίπεδο τίτλου. Ούτε καν η ομάδα που το τρέχει, η Pata Honda… 

Φέτος έγινε η τελευταία προσπάθεια να το αναζωογονήσουν με νέα ηλεκτρονικά, που όμως έκαναν 6 μήνες να λειτουργήσουν σωστά, και ακόμη τώρα συχνά παρουσιάζουν «λόξυγγα»…

Επιπλέον είναι γνωστό πως η Honda ετοιμάζει ένα πολύ σπέσιαλ V4 με 1000 κ.εκ. που θα πάρει τη θέση του Fireblade στις εκκινήσεις του WSBK. Την εξέλιξή του έχει παραδεχτεί δημοσίως από πέρυσι ο πρόεδρος της Honda, Takanobu Ito. 

Μετά από αυτό και ειδικά από τις αρχές του 2013 οι φήμες εντάθηκαν, «ενημερώνοντας» τον κόσμο ότι το νέο Honda superbike θα εμφανιστεί στη φετινή ΕICMA, στο Μιλάνο. 

Ήταν τόσο επίμονες ειδικά στην Ιταλία, ώστε η Honda Italia αναγκάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα να τις διαψεύσει με e-mail που απέστειλε προς τον ιταλικό ειδικό Τύπο. Μέσω αυτού ζήτησε να πάψει η φημολογία, δήλωσε κατηγορηματικά ότι η μοτοσυκλέτα δεν θα παρουσιαστεί φέτος, αλλά και αναγνώρισε την ύπαρξή της, αποκαλύπτοντας μάλιστα και κάποιες λεπτομέρειες!

Ανέφερε επί λέξει ότι πρόκειται για «μία από τις πλέον πολύπλοκες μοτοσυκλέτες που έχει ποτέ κατασκευάσει η Honda». Η ιδέα της παραγωγής ενός ειδικού μοντέλου για απόκτηση της αγωνιστικής ομολογκασιόν (έγκρισης τύπου) έχει επαναληφθεί στο παρελθόν με το RC30. Όσο για πολυπλοκότητα, αρκεί να θυμηθούμε το NR750. 

Συνδυασμός λοιπόν RC30 και NR750 θα είναι το νέο V4; Σίγουρα θα είναι μια high-end μοτοσυκλέτα με τιμή γύρω στα 75.000 ευρώ, ανάλογη ελπίζεται των δυνατοτήτων της. Για παράδειγμα μια Yamaha R7, επίσης μοντέλο ομολογκασιόν, κόστιζε το 1999 (σε σημερινές τιμές διορθωμένες σύμφωνα με τον πληθωρισμό) κάπου τα μισά χρήματα.

Δεν ξέρουμε αν η παρουσίαση του νέου V4 1000 σηματοδοτεί και τη στροφή της Honda σε ένα «νέο» -αλλά παλιό στην πραγματικότητα- επιχειρηματικό μοντέλο: αυτό της κατασκευής ειδικών μοντέλων για τους αγώνες σε όλον τον κόσμο, οι οποίες παράλληλα θα μπορούν να πωλούνται και σε ευκατάστατους πελάτες.

Την πηγή αυτή εισοδήματος εκμεταλλεύονται χρόνια τώρα οι ευρωπαίοι κατασκευαστές, με πρώτη τη Ducati. Η οποία πριν ελάχιστες μέρες παρουσίασε ένα νέο έξτρα-σπάνιο μοντέλο για τους πλουσιότερους πλούσιους πελάτες της, την Panigale Superleggera, με τιμή παραπλήσια της φημολογούμενης για τη Honda V4 1000.

Όπως και με την Superleggera που θα κατασκευαστεί σε 500 αντίτυπα, δεν είναι πολύ πιθανό να πετύχουμε κάποιο από τα νέα Honda WSBK στον δρόμο. Στα paddock του παγκοσμίου οι φήμες θέλουν ήδη αρκετές ομάδες να έχουν προπαραγγείλει μεγάλο αριθμό των νέων Honda, προκειμένου να αγωνιστούν σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς στην κατηγορία EVO.

Πρόκειται για μια νέα κατηγορία αγώνων βασισμένη στους κανονισμούς της πρώην Superstock, επιτρέποντας λίγες μόνον επεμβάσεις στον κινητήρα. Η κατηγορία αυτή σταδιακά υιοθετείται και από εθνικούς αγωνιστικούς κανονισμούς ανά τον κόσμο. 

Σε όλες αυτές τις χώρες δηλαδή δημιουργούνται νέοι πελάτες για την Honda και όποιον άλλον κατασκευαστή παρουσιάσει μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα παραγωγής που θα μπορεί να διεκδικήσει τίτλο χωρίς πολλές μετατροπές, όπως έκανε ως τώρα μόνον η Ducati.

Μέχρι να δούμε το νέο Honda Superbike, απολαύστε ένα υπέροχο βίντεο που δείχνει τη συναρμολόγηση ενός RC30 στα εργαστήρια του HRC, υπό την υπέροχη πιανιστική υπόκρουση των «Γυμνοπαιδιών» του Erik Satie...

Σχετικά Tags
Honda