Η Polaris στην αγορά των ηλεκτρικών ποδηλάτων

Η Polaris είναι ευρύτερα γνωστή για τα εκτός δρόμου μοντέλα της κάθε είδους, όχι αποκλειστικά με τροχούς. "Μοτοσυκλέτες" για το χιόνι, με ερπύστριες ή πέδιλα, μεγάλα Quad και ATV, συνθέτουν μια γκάμα με σκληροτράχηλα μοντέλα.

Η νέα εμπλοκή της καναδικής εταιρείας είναι σε ένα χώρο, όπου εισέρχεται για πρώτη φορά : τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Ξεκίνησε συνεργασία με την EVantage, που εξειδικεύεται σε ηλεκτροκινητήρες ποδηλάτων, ώστε να σχεδιάσει η ίδια τα υπόλοιπα μέρη.

Μπορεί η Polaris να είναι γνωστή για τα βενζινοκίνητα ATV, snowmobiles και μοτοσυκλέτες, όμως ήδη έχει στην γκάμα της ηλεκτροκίνητα τετράτροχα με την σειρά των GEM. Με τα νέα Vector, Strive και Meridian, τα τρία νέα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα, η Polaris διευρύνει την παρουσία της και σε έναν νέο τομέα μετακίνησης.

 

 

Τα ποδήλατα διαθέτουν το σύστημα DuoDrive της EVantage, που περνά αυτόματα από τη θέση "μέγιστης ταχύτητας" (SpeedDrive) στη θέση "μέγιστης ροπής" (TorqueDrive). Τη θέση SpeedDrive χρησιμοποιεί για την κίνηση σε ομαλές επιφάνειες, ευθείες, χωρίς μεγάλες αλλαγές κλίσεων. Αντίθετα, περνά στη θέση TorqueDrive, όταν αρχίσουν οι δυσκολίες από την κίνηση σε ανηφόρα ή σε κακής κατάστασης δρόμο.

Η αλλαγή μεταξύ των δύο σχέσεων γίνεται αυτόματα, μέσω του λογισμικού "SmartControl", που το συνοδεύει. Μόλις οι συνθήκες γίνουν πιο δύσκολες, το ποδήλατο αλλάζει χαρακτήρα και προσφέρει την ανάλογη απόδοση.

Η εμπλοκή του κινητήρα στην υποβοήθηση της κίνησης γίνεται είτε σε συνδυασμό με την κίνηση των πεταλιών από τον οδηγό, είτε με την περιστροφή του χειριστηρίου του γκαζιού στο τιμόνι.

Ο ποδηλάτης μπορεί να σταματήσει εντελώς το πετάλι και να χρησιμοποιεί αποκλειστικά και μόνο το γκάζι στο τιμόνι, πρακτική που υιοθετούν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές πλέον.

 

 

Όταν η κίνηση υποβοηθείται από τον ποδηλάτη κάνοντας πετάλι, ειδικοί αισθητήρες προσμετρούν την απόδοση του ποδηλάτη και συμπληρώνουν τα κενά ισχύος κατά την περιστροφή των πεταλιών. Το σύστημα BioSync κάνει την κίνηση πιο ομαλή, ενώ εξοικονομεί ενέργεια αυξάνοντας εύλογα και την αυτονομία.

Όλα τα μοντέλα της Polaris χρησιμοποιούν κινητήρα 450 watt και μπαταρίες λιθίου 29,6 volt της ProRide. Ο κινητήρας μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι τα 30 χ.α.ω. και οι μπαταρίες μπορούν να υποστηρίξουν την κίνηση για ένα εύρος μεταξύ 25 και 45 χιλιομέτρων, ανάλογα με την χρήση που γίνεται στο γκάζι.

Άλλα κοινά στοιχεία και των τριών μοντέλων αποτελούν τα πλαίσια αλουμινίου, το σασμάν της SRAM και η εμπρόσθια ανάρτηση της Suntour.

Για τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας, ένα ακόμη σύστημα έχει ενταχθεί στο οπλοστάσιο των ποδηλάτων της Polaris. Το σύστημα ArcRegen χρησιμοποιεί την ενέργεια, που καταναλώνεται κατά το φρενάρισμα, όταν οι ταχύτητες ξεπερνούν τα 30 χ.α.ω και τη μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτώντας ξανά τις μπαταρίες.

Όταν το σύστημα τεθεί σε λειτουργία, ο κινητήρας αντιστρέφει τη λειτουργία του και γίνεται γεννήτρια, στέλνοντας ρεύμα στις μπαταρίες.

Ένας πίνακας ελέγχου στο τιμόνι δίνει πληροφορίες στον οδηγό και του επιτρέπει να κάνει μια σειρά από ρυθμίσεις. Από εκεί, επιλέγει τον επιθυμητό τρόπο λειτουργίας (mode), ενώ παρακολουθεί και τα δεδομένα της διαδρομής του, όπως η ταχύτητά του, η απόσταση, που έχει διανύσει, αλλά και αυτή που του απομένει.

Για την ψυχολογική τόνωση των οικολόγων, υπάρχει και η ένδειξη για το ενεργειακό αποτύπωμα του ποδηλάτη, καθώς δείχνει πόσα κιλά διοξειδίου του άνθρακα λιγότερα παράχθηκαν από τη συγκεκριμένη μετακίνηση, σε σύγκριση με την ίδια διαδρομή αν αυτή γινόταν με βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Οι ενδείξεις επίσης περιλαμβάνουν και την ποσότητα της ενέργειας, που παρήγαγε το σύστημα πέδησης αναπληρώνοντας τις μπαταρίες, αλλά και τα διαστήματα συντήρησης που απαιτούνται.

Το μοντέλο Vector είναι ένα υβρίδιο ποδηλάτου μεταξύ πόλης και εκτός δρόμου, σχεδιασμένο για γενική χρήση. Το Strive είναι μια πιο τουριστική έκδοση για μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ το Meridian είναι το πιο εξοπλισμένο με φτερά, φωτάκια LED και σχάρα, εφοδιασμένο πλήρως για σφικτή αστική χρήση.

Η τιμή όλων των μοντέλων είναι η ίδια, λίγο κάτω από τα 2.000 ευρώ στην Αμερική.