Ηλεκτρικό ποδήλατο από την Audi με… ιδιαίτερες χάρες

Η διαρκής ανάπτυξη και διάχυση των ηλεκτρικών διτρόχων έχει προκαλέσει σύγχυση, όσον αφορά στα όρια μεταξύ μοτοσυκλέτας και ποδηλάτου. Πότε ένα όχημα ονομάζεται ηλεκτρικό ποδήλατο και πότε ηλεκτρικό scooter ;

Το ζήτημα δεν πρόκειται να διευκρινιστεί σύντομα και η παρουσίαση του πρώτου Audi e-bike περιπλέκει τα πράγματα.

Το ηλεκτροκίνητο δίτροχο θα εμφανιστεί αυτήν την εβδομάδα στην Έκθεση Αυτοκινήτων Wörthersee (την οποία διοργανώνει η VW/Audi), και σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, είναι το πιο δυνατό ηλεκτροκίνητο ποδήλατο που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα.

Με ισχύ 2,3kW (3,1bhp) και ροπή 20,2kgm (!) στον πίσω τροχό, μπορεί να φτάσει τα 50km/h με ηλεκτρική μόνον προώθηση, ή τα 80km/h αν ο αναβάτης χρησιμοποιεί και τα πετάλια.

Η αυτονομία της μπαταρίας επαρκεί για 50 έως 70km. Για τις χώρες όπου η χρήση ποδηλάτου είναι καθημερινή πρακτική, η αυτονομία αυτή είναι αρκετή για να μεταφέρει κάποιον ως την εργασία του και πίσω, ειδικά όταν - φτάνοντας στον προορισμό τους - μπορούν να επαναφορτίσουν την μπαταρία σε 2,5 μόλις ώρες.

Το πλαίσιο από ανθρακονήματα κρατάει το συνολικό βάρος σχετικά χαμηλά, στα 21kg. Υπάρχει σειριακό κιβώτιο 9 σχέσεων ενσωματωμένο στον αφαλό του πίσω τροχού, που ενεργοποιείται υδραυλικά, ενώ η λειτουργία μπαταριών και ηλεκτρομοτέρ ελέγχεται από μια προηγμένη ηλεκτρονική μονάδα CPU.

Εξωτικά υλικά και προηγμένη τεχνολογία σε συνδυασμό με την απόδοση προϊδεάζουν για μία τιμή, εφόσον βγει ποτέ το όχημα στην παραγωγή, αρκετά τσουχτερή.

Σίγουρα δεν είναι από τα ποδήλατα που θα άφηνε κανείς δεμένο με λουκέτο σε μια κολώνα. Αντίθετα είναι ακριβώς το όχημα που έχει θέση σε ένα ιδιωτικό γκαράζ, δίπλα σε ένα ακριβό αυτοκίνητο.

Ένα από τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του Audi e-bike είναι το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου σούζας! Το σύστημα, λειτουργώντας με την ίδια τεχνολογία που ισορροπεί το Segway, δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να σηκώσει τον μπροστινό τροχό σε συγκεκριμένο ύψος από το δρόμο, και μετά να το διατηρήσει εύκολα, ανεξάρτητα από το πόσο ανοιγοκλείνει το γκάζι.

Αυτό, με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι αδύνατο στο παρόν στάδιο της τεχνολογίας. Όμως, με έναν ηλεκτροκινητήρα -ο οποίος έχει άμεση απόκριση- είναι σχετικά εύκολο, όπως έχει αποδείξει το Segway, το διαισθητικό δίτροχο, που ισορροπεί μόνο του.

Ο high-tech χαρακτήρας ενισχύεται από τη δυνατότητα ελέγχου του ποδηλάτου από ένα smartphone μέσω του ενσωματωμένου WLAN. Εντυπωσιακό, παρόλο που δεν είναι αντιληπτό τι ακριβώς εξυπηρετεί αυτή η δυνατότητα, εκτός από τον εντυπωσιασμό βέβαια.

Η παραγωγή του e-bike δεν είναι κάτι που αναμένεται στο εγγύς μέλλον. Ωστόσο με δεδομένη τη νέα σχέση Audi και Ducati, δεν είναι αδύνατο να φανταστούμε ένα ανάλογο κατακκόκινο όχημα --με περισσότερη ιπποδύναμη και... λιγότερα πετάλια, φυσικά.

Πιστεύουμε, μάλιστα, πως - σαν όχημα αναψυχής και πρεστίζ - θα μπορούσε να κάνει μεγάλη επιτυχία, ειδικά ανάμεσα σε εκείνους, που διαθέτουν εύκολα μερικές χιλιάδες ευρώ για ένα παιχνίδι που θα τους ξεχωρίσει από το σωρό.