Με δέκα χρόνια καθυστέρηση η δίκη για το Prestige

Δέκα χρόνια μετά το ναυάγιο του Prestige, άρχισε σήμερα στη Λα Κορούνια της Γαλικίας η δίκη τεσσάρων προσώπων, μεταξύ των οποίων ο καπετάνιος του πετρελαιοφόρου, τα οποία στη διάρκεια πολλών μηνών θα λογοδοτήσουν για τη χειρότερη πετρελαιοκηλίδα στην ιστορία της Ισπανίας.

Το πλοίο κόπηκε στα δύο και βυθίστηκε στις 19 Νοεμβρίου 2002 στα ανοικτά της Ισπανίας αφού έπλεε ακυβέρνητο επί έξι ημέρες στον Ατλαντικό, με αποτέλεσμα να διαρρεύσουν από το κύτος του 50.000 τόνοι πετρελαίου που μόλυναν χιλιάδες χιλιόμετρα ακτών.

Η πρώτη ημέρα της ακροαματικής διαδικασίας, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, επρόκειτο να αφιερωθεί σε διαδικαστικά ζητήματα πριν αρχίσει η κυρίως δίκη στις 13 Νοεμβρίου, οπότε θα αρχίσει η ακρόαση των κατηγορουμένων.

Μεταξύ αυτών ο Έλληνας καπετάνιος του πλοίου, ο Απόστολος Μαγκούρας, 78 ετών, ο πρώτος μηχανικός Νικόλαος Αργυρόπουλος, καθώς και ο τότε διευθυντής του ισπανικού Εμπορικού Ναυτικού, ο Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς, βρίσκονταν σήμερα στα εδώλια των κατηγορουμένων.

Ο τέταρτος κατηγορούμενος, ένας Φιλιππινέζος αξιωματικός, διαφεύγει.

Η αρχή των ακροάσεων, στις 13 Νοεμβρίου, θα συμπέσει με την επέτειο της αρχής της καταστροφής: στις 13 Νοεμβρίου 2002, το Prestige, ένα λιβεριανό πετρελαιοφόρο με σημαία των νησιών Μπαχάμες, φορτωμένο με 77.000 τόνους πετρελαίου, υπέστη ρήγμα μέσα σε τρικυμία στα ανοικτά της Γαλικίας, στη βορειοδυτική Ισπανία.

Το πετρελαιοφόρο βυθίσθηκε στις 8 το πρωί της 19ης Νοεμβρίου σε απόσταση 250 χλμ. από τις ακτές και σε βάθος σχεδόν 4.000 μέτρων.