Ναζί έφεραν στο φως άγαλμα φτιαγμένο από… μετεωρίτη

Λαξεύτηκε πριν από 1.000 χρόνια. Και ανακαλύφθηκε από τους Ναζί στη δεκαετία του 1930.

Το εντυπωσιακότερο όλων, όμως, είναι το υλικό του: πρόκειται για ένα μετεωρίτη που έπεσε στη Γη πριν από 15.000 χρόνια!

Σύμφωνα με δημοσίευση στην επιθεώρηση Journal, Meteoritics and Planetary Science, το αγαλματίδιο -που αναπαριστά το Βούδα-, έχει ύψος 24 εκατοστών και βάρος 10 κιλών.

Και το όνομα αυτού; Iron Man (άνθρωπος από σίδερο).

Ένα αγαλματίδιο του Βούδα από ατόφιο... μετεωρίτη

Η ιστορία του ανεκτίμητης αξίας αρχαιολογικού ευρήματος, θυμίζει περισσότερο σενάριο του Indiana Jones, παρά επιστημονικό κείμενο.

Ανακαλύφθηκε στο Θιβέτ, το 1938, από το Γερμανό Ernst Schafer. Η αποστολή του Schafer, προσωπική εντολή και άμεσα χρηματοδοτούμενη από τον ίδιο τον αρχηγό των SS, Χάινριχ Χίμλερ, είχε ως στόχο να φέρει στη Γερμανία αρχαιολογικά ευρήματα και κειμήλια από την περιοχή της Ασίας και των Ιμαλαΐων πίσω στη Γερμανία. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τη βαθειά πεποίθηση του Χίμλερ -και γενικότερα των Ναζί-, ήταν ότι οι ρίζες της Αρίας γερμανικής φυλής εκπορεύονταν από την περιοχή της Ασίας όπου σήμερα είναι τα ιερά εδάφη του Θιβέτ.

Με την άφιξή του στη Γερμανία, ο Iron Man, γίνεται μέρος ιδιωτικής συλλογής υψηλόβαθμου στελέχους των Ναζί και κανείς δεν γνωρίζει που βρίσκεται μέχρι το 2007. Όταν ο νέος κάτοχος του αγαλματιδίου -το οποίο απέκτησε σε δημοπρασία- αναζητά τη βοήθεια ιστορικών σχετικά με την αξία του αποκτήματος του, οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης έρχονται προ ενός “ανεκτίμητης αξίας” -όπως αναφέρουν-, αρχαιολογικού κειμηλίου.

Ανάλυση του υλικού του αγάλματος, με στόχο τη χρονολόγηση του κτερίσματος έδειξε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά σπάνια μορφή αταξίτη, ενός πλούσιου σε νικέλιο πετρώματος που σπάνια απαντάται στον πλανήτη Γη.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το άγαλμα του Βούδα σμιλεύτηκε στο πέτρωμα του μετεωρίτη Chinga, που έπεσε στην περιοχή της ανατολικής Σιβηρίας- Μογγολίας πριν από 15.000 χρόνια.

Για πολλούς αρχαίους λαούς, οι μετεωρίτες ήταν θεόσταλτοι, Εξ ου και με τα πετρώματά τους κατασκευάζονται δεκάδες αντικείμενα τέχνης καθώς και ιερά αντικείμενα όπως αγάλματα.