Συμφωνία Ολάντ – Μόντι για κατασκευή υπερταχείας

Μια σημαντική συμφωνία ανάμεσα στη Γαλλία και την Ιταλία επιτεύχθηκε τη Δευτέρα αναφορικά με την κατασκευή μιας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Ταχύτητας (LGV) που θα συνδέει τη Λιόν και το Τορίνο.

Μια "κοινή δήλωση σχετική με τη σήραγγα Λιόν-Τορίνο", το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 8,5 δισεκ. ευρώ, υπογράφηκε από τους υπουργούς Μεταφορών των δύο χωρών, παρουσία του Γάλλου προέδρου, Φρανσουά Ολάντ, και του Ιταλού πρωθυπουργού, Μάριο Μόντι, καθώς και του Γάλλου ομολόγου του, του Ζαν-Μαρκ Ερό.

Ωστόσο δεν δόθηκαν διευκρινίσεις όσον αφορά στην κατανομή του κόστους των 8,5 δισεκατομμυρίων ανάμεσα στις δύο χώρες. Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες η Ιταλία υπολογίζεται ότι θα αναλάβει τα 2,9 δισεκ. ευρώ, η Γαλλία 2,2 δισεκ. ευρλω ενώ το υπόλοιπο (δηλαδή το 40%) θα διατεθεί κατ' αρχήν από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό.

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο πρώτη φορά τέθηκε στο τραπέζι των συνομιλιών το 1991 στη διάρκεια μιας γαλλο-ιταλικής συνόδου κορυφής. Αρχικά το σχέδιο προέβλεπε η σιδηροδρομική γραμμή να τεθεί σε λειτουργία το 2025, όμως φαίνεται πως θα καθυστερήσει ως το 2028-2029.

Αυτός ο "σιδηροδρομικός αυτοκινητόδρομος", σύμφωνα με αυτούς που τον εμπνεύστηκαν, θα συνδυάζει μεταφορές φορτίων και επιβατών. Υπολογίζεται ότι θα αφαιρέσει από τους δρόμους τουλάχιστον ένα εκατομμύριο φορτηγά το χρόνο και θα συντομεύσει το δρομολόγιο Παρίσι - Μιλάνο σε λίγο περισσότερο από 4 ώρες, από τις 7 που είναι σήμερα.