Αντιύλη: Και όμως υπάρχει… στον Ήλιο!

Οι ηλιακές εκρήξεις εκτοξεύουν σωματίδια αντιύλης. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι επιστήμονες, αφού στις τεράστιες ποσότητες φορτισμένων σωματιδίων που συνήθως μελετώνται, εντοπίστηκε για πρώτη φορά αντιύλη. Τα σωματίδια αντιύλης έχουν ακριβώς την ίδια μάζα και χαρακτηριστικά με τα αντίστοιχά τους (της κανονικής ύλης), αλλά έχουν αντίθετο φορτίο.

Η έρευνα εντόπισε αριθμό ποζιτρονίων, σωματιδίων "αδελφών" των ηλεκτρονίων, φορτισμένων όμως θετικά. Οι αστρονόμοι υπολογίζουν πως κατά τη Μεγάλη Έκρηξη, πριν από 13,8 δισεκατομμύρια χρόνια, οι ποσότητες της ύλης και της αντιύλης στο Σύμπαν ήταν οι ίδιες. Κατά κάποιο τρόπο όμως στην πορεία, ένα μέρος της αντιύλης καταστράφηκε, μια και η συνάντησή της με την ύλη πάντα καταλήγει σε αλληλοεξουδετέρωση και των δύο μερών.

Θεωρείται πώς από αυτό το ελαφρύ πλεόνασμα της ύλης, προέκυψαν τα αστέρια, οι πλανήτες και οι γαλαξίες. Η μελέτη φυσικών πηγών αντιύλης, όπως πλέον θεωρείται και ο Ήλιος, μπορεί να φωτίσει περισσότερο την πορεία αυτού του μυστηριώδους συστατικού του Σύμπαντος.

Όπως αναφέρουν οι επιστήμονες, δεν ήταν άγνωστο το ότι σωματίδια αντιύλης παράγονται από άστρα-ωστόσο ήταν η πρώτη φορά που ο εντοπισμός έγινε άμεσα. Οι διεργασίες στη επιφάνεια του Ήλιου, είχαν ως αποτέλεσμα την παραγωγή των σωματιδίων αυτών, τα οποία εκτοξεύτηκαν με ταχύτητα κοντινή σε αυτή του φωτός. Θεωρείται πως η αντιύλη προέκυψε από κάποιο είδος αλληλεπίδρασης των ατομικών πυρήνων με τα υπόλοιπα σωματίδια της ύλης. Ο εντοπισμός των ποζιτρονίων, έγινε με συνδυασμό παρατηρήσεων από Αμερικανούς και Ιάπωνες επιστήμονες, που μελέτησαν την πόλωση του φωτός που εκπέμπεται από τις ηλιακές εκρήξεις.