Άλαλος και ο Δαρβίνος: Παιδιά του Τυραννόσαυρου είναι τα πουλιά!

Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις; Μάλλον όχι!

Γιατί μπορεί να φαίνεται κάπως άδοξο να είσαι ο φοβερός και τρομερός Τυραννόσαυρος Ρεξ και να μετατραπείς σε ένα απλό και ταπεινό πτηνό, όμως με αυτό τον τρόπο, ο άλλοτε βασιλέας των ζώων της Γης, ο T-Rex κατάφερε να επιβιώσει ενώ όλα τα άλλα είδη δεινοσαύρων εξέλειψαν.

Οι εξελικτικοί βιολόγοι μελετούσαν για χρόνια τα απολιθώματα δεινοσαύρων που έχουν ανακαλυφθεί ανά τον κόσμο και κατέληξαν πως το είδος αυτό που εξελίχθηκε ταχύτερα από όλα, μετά από μια μείζονα καταστροφή στη Γη, και έτσι κατάφερε να επιβιώσει είναι αυτό του Τυραννόσαυρου.

Οι Τυραννόσαυροι και το είδος τους, τα Θηριόποδα (Theropods), μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα άρχισαν να μειώνουν το μέγεθος τους προκειμένου να ανταποκριθούν στην τεράστια έλλειψη τροφής που φέρνει ως συνέπεια μια μεγάλη καταστροφή στη Γη (σύμφωνα με την επικρατέστερη θεωρία, οι δεινόσαυροι εξαφανίστηκαν μετά από μια πρόσκρουση αστεροειδούς στη Γη).

Το μέγεθος τους υποδωδεκαπλασιάστηκε με εξαιρετικά ταχείς ρυθμούς, μια διαδικασία που επιστήμονες ονόμασαν "ταχύτατη μινιατουροποίηση". Μάλιστα τα πάνω άκρα τους μετετράπησαν σε φτερά.

Βέβαια οι επιστήμονες τονίζουν ότι δεν πρέπει να πιστεύουμε ότι μέσα σε μια νύχτα ο Τυραννόσαυρος έγινε πτηνό.

Αυτό που υπογραμμίζει κυρίως η νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science είναι ότι η ευελιξία και η ταχεία προσαρμογή σε νέες συνθήκες είναι το ισχυρότερο όπλο για την επιβίωση.

Να ένα καλό μάθημα από τη βιολογία, στο οποίο θα μπορούσαμε να δώσουμε συμπεριφορικές ή - γιατί όχι;- ακόμη και φιλοσοφικές προεκτάσεις...