Υπερπέραν καλεί Γη: Ύποπτα σήματα λαμβάνουν οι αστρονόμοι

Πολύ σύντομα, γρήγορα, σχεδόν εκρηκτικά ραδιοσήματα έπιασε το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο του κόσμου, το Αρεσίμπο του Πουέρτο Ρίκο και οι αστρονόμοι κοιτούν απορημένοι ο ένας τον άλλο "μα τι μπορεί να είναι αυτό;".

Τα σήματα αυτά διαρκούν μόλις λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου και φαίνονται να προέρχονται από πηγή πολύ πέρα από το γαλαξία μας.

Πάντως, αν και δεν μπορούν να δώσουν κάποια εξήγηση, οι επιστήμονες είναι επιφυλακτικοί και προσπαθούν να δώσουν μια φυσική και συμβατή με την επιστημονική γνώση εξήγηση.

Για πρώτη φορά παρόμοια σήματα είχε εντοπίσει το ραδιοτηλεσκόπιο Παρκς της Αυστραλίας και τώρα επιβεβαιώνεται πολύ καλύτερα από το Αρεσίμπο, πείθοντας τους αστρονόμους πλέον ότι όντως έχουν να κάνουν με ένα φαινόμενο άγνωστο μέχρι σήμερα.

Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής "The Astrophysical Journal", αναφέρουν η ανακάλυψή είναι σημαντική, επειδή εξαλείφει οποιαδήποτε αμφιβολία ότι αυτά τα ραδιοκύματα είναι όντως κοσμικής προέλευσης. Και αυτό είναι μια συναρπαστική επιστημονική προοπτική...

Προς το παρόν πάντως, η πηγή αυτών των ραδιοκυμάτων παραμένει ένα μεγάλο αίνιγμα. Οι πιθανές εξηγήσεις περιλαμβάνουν μαύρες τρύπες που εξαφανίζονται, συγχωνεύσεις άστρων νετρονίων (πάλσαρ), εκρήξεις από μάγναστρα (ένα είδος άστρων νετρονίων με πολύ ισχυρό μαγνητικό πεδίο) - ή μήπως σήματα από... κάποιους εκεί έξω;

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των επιστημόνων, αυτά τα παράξενα ραδιοκύματα συμβαίνουν με ρυθμό 10.000 φορές τη μέρα σε όλο τον ουρανό της Γης.