Δεινόσαυρος με μέγεθος σπιτιού και βάρος όσο ένα κοπάδι ελέφαντες!

Το επιστημονικό του όνομα είναι "Dreadnoughtus" δηλαδή "Ατρόμητος". Και πώς να μην είναι; Ήταν ο τεραστιότερος των γιγάντων. Ο δεινόσαυρος αυτός, τα απολιθώματα του οποίου βρέθηκαν πρόσφατα, είχε ένα σώμα σε μέγεθος σπιτιού ενώ το ζύγιζε όσο ένα κοπάδι ελέφαντες μαζί!

Και βεβαίως, δίκαια οι βιολόγοι εκτιμούν ότι υπήρξε το μεγαλύτερο ζώο που πάτησε ποτέ στη Γη.

Το μήκος του ξεπερνούσε τα 26 μέτρα και το βάρος του τους 65 τόνους.

Mια σύγκριση... μεγέθους!

Οι επιστήμονες τον ανακάλυψαν στη νότια Αργεντινή, στη γη της Παταγωνίας. Στην περιοχή έχουν βρεθεί και άλλα απολιθώματα μεγαλόσωμων και μη δεινοσαύρων.

Στη δική του όμως περίπτωση, είναι εντυπωσιακό, ότι ο σκελετός του είναι ασυνήθιστα καλά διατηρημένος, σε ποσοστό περίπου 70%, χωρίς το κεφάλι.

Η ανακάλυψη έγινε από ερευνητές με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Κένεθ Λακοβάρα του Πανεπιστημίου Ντρέξελ των ΗΠΑ και η σχετική δημοσίευση έγινε στο επιστημονικό περιοδικό «Scientific Reports».

Ο νέος δεινόσαυρος ανήκει στην κατηγορία των λεγόμενων «Τιτανόσαυρων», που όλοι ήσαν τεράστια φυτοφάγα πλάσματα. Στην ίδια κατηγορία ανήκει ο «Αργεντινόσαυρος», ο οποίος μπορεί να είχε ακόμη μεγαλύτερο βάρος, όμως οι σχετικοί υπολογισμοί γι' αυτόν δεν μπορούν να γίνουν με ακρίβεια, επειδή έχουν βρεθεί ελάχιστα οστά του.

Και παρ' ότι ήταν ένας άκακος φυτοφάγος γίγαντας, δεν θα πρέπει να φοβόταν τίποτε (εξ ου και το "Ατρόμητος") αφού ζύγιζε τουλάχιστον όσο επτά Τυραννόσαυροι μαζί! Η ουρά του, μήκους 10 μέτρων, θα πρέπει να ήταν ένα από τα τρομερότερα όπλα του.

Πρέπει να έζησε περίπου πριν από 77 εκατ. χρόνια, όταν στην Νότια Αμερική δεν υπήρχαν πάγοι, αλλά ένα εύκρατο δάσος (του οποίου τα δέντρα πρέπει να έτρωγε με ιλιγγιώδεις ταχύτητες).