Ο πρώτος σύγχρονος Βρετανός ήταν μαύρος με γαλάζια μάτια

Οι πρώτοι σύγχρονοι Βρετανοί, που ζούσαν πριν από περίπου 10.000 χρόνια, είχαν «σκοτεινό έως μαύρο» δέρμα, αποκάλυψε μια πρωτοποριακή ανάλυση DNA του παλαιότερου πλήρους σκελετού της Βρετανίας.

Ο σκελετός, γνωστός ως Cheddar Man, ανακαλύφθηκε πριν από περισσότερο από έναν αιώνα στο σπήλαιο του Gough στο Somerset. Έντονη εικασία έχει δημιουργήσει την προέλευση και την εμφάνιση του Cheddar Man, διότι έζησε λίγο μετά τη διέλευση των πρώτων κατοίκων από την ηπειρωτική Ευρώπη στη Βρετανία στο τέλος της τελευταίας εποχής των παγετώνων. Άνθρωποι λευκής βρετανικής καταγωγής είναι σήμερα απόγονοι αυτού του πληθυσμού.

Ερευνητές από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου εξήγαγαν DNA από τον Cheddar Man, τον παλαιότερο πλήρη σκελετό της Βρετανίας, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 1903.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Λονδίνου στη συνέχεια χρησιμοποίησαν την ανάλυση γονιδιώματος για αναδόμηση του προσώπου. Η καταπολέμηση του ανθρώπινου γονιδιώματος, γράφει το BBC, αποκαλύπτει τις ρίζες της ποικιλομορφίας των μαλλιών.

Αρχικά, υποτίθεται ότι ο Cheddar είχε χλωμό δέρμα και ανοιχτόχρωμα μαλλιά, αλλά το DNA του σκιαγραφεί μια διαφορετική εικόνα, υποδεικνύοντας ότι είχε μπλε μάτια, πολύ σκούρο καφέ έως μαύρο χρώμα και σκούρα σγουρά μαλλιά.