Πειράματα σε ανθρώπους από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Πειράματα σε ανθρώπους από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Σάλος από τις αποκαλύψεις, καταδικάζει το Βερολίνο

Η γερμανική κυβέρνηση «καταδίκασε» σήμερα απορρίπτοντάς τα ως απαράδεκτα οποιουδήποτε είδους πειράματα έγιναν για τις εκπομπές ρύπων, σε πιθήκους ή ανθρώπους, για λογαριασμό των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως αποκαλύφθηκε τις τελευταίες ημέρες από τον Τύπο.

Η πρώτη υπόθεση, την οποία αποκάλυψαν οι New York Times, αφορά πειράματα σε πιθήκους τα οποία έγιναν στις ΗΠΑ το 2014, τους οποίους είχαν βάλει να παρακολουθούν κινούμενα σχέδια ενώ τους ανάγκαζαν να εισπνέουν τα τοξικά αέρια που εκλύονταν από την εξάτμιση ενός Beetle, διάσημο μοντέλο της Volkswagen.

Ο στόχος ήταν «να αποδειχθεί ότι τα πιο σύγχρονα οχήματα τεχνολογίας ντίζελ είναι καλύτερα από τα παλαιότερα μοντέλα» έγραφε η αμερικανική εφημερίδα.

Η δεύτερη υπόθεση έχει να κάνει με πειράματα που διεξήχθησαν στη Γερμανία σε ανθρώπους, όπως αποκάλυψαν σήμερα οι εφημερίδες Stuttgarter Zeitung et Süddeutsche Zeitung.

Ένα νοσοκομειακό ίδρυμα στο Άαχεν, το οποίο είχε εξουσιοδοτήσει η EUGT, είχε βάλει το 2013 και το 2014 25 ανθρώπους να εισπνεύσουν διοξείδιο του αζώτου. Όλοι τους ήταν υγιείς και εισέπνευσαν διαφορετικές ποσότητες του τοξικού αερίου, σύμφωνα με τις δύο εφημερίδες.

Αυτή η έρευνα «δεν έχει καμία σχέση με το σκάνδαλο ντίζελ», που συγκλονίζει εδώ και δύο χρόνια πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως τη Volkswagen, ούτε με τα πειράματα στους πιθήκους, υποστήριξε σήμερα το ινστιτούτο. Στόχος ήταν να καταμετρηθεί ο αντίκτυπος στην έκθεση σε NO2 στον χώρο εργασίας, «για παράδειγμα για τους οδηγούς φορτηγών, τους μηχανικούς ή τους ηλεκτροσυγκολλητές», εξηγεί το αμερικανικό ινστιτούτο.

Καταδικάζει το Βερολίνο

Ο υπουργός Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης Κρίστιαν Σμιντ, ζήτησε από την επιτροπή που διερευνά το σκάνδαλο "dieselgate" να εξετάσει τις νέες καταγγελίες ενώ ζήτησε επιπλέον «εξηγήσεις» από τους ομίλους που εμπλέκονται, ήτοι τους γερμανικούς κολοσσούς Volkswagen, BMW, Daimler και Bosch, οι οποίοι φέρονται να χρηματοδοτούσαν τον ερευνητικό οργανισμό EUGT, ο οποίος διεξήγαγε τα δύο αμφιλεγόμενα ερευνητικά προγράμματα.

Οι δύο νέες υποθέσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας «δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκ νέου αμαυρωθεί» δήλωσε ο Σμιντ. «Δεν επιδεικνύω κανενός είδους κατανόηση προς όλο αυτό, τα πειράματα θα έπρεπε να εξυπηρετούν μονάχα την εξέλιξη των αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν μπορούμε και δεν θα το αποδεχθούμε αυτό» υπογράμμισε ο Γερμανός υπουργός.

«Τα πειράματα σε πιθήκους ή ακόμα και σε ανθρώπους δεν δικαιολογούνται υπό καμία ηθική έννοια και εγείρουν πολλά κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τα πρόσωπα που βρίσκονται πίσω από αυτά τα πειράματα» επισήμανε ο εκπρόσωπος τύπου της γερμανικής κυβέρνησης Στέφεν Ζάιμπερτ κατά τη διάρκεια της τακτικής ενημέρωσης των δημοσιογράφων στο Βερολίνο.

«Οι οργανισμοί που εποπτεύουν εκείνους που εξέδωσαν αυτά τα συμβόλαια φέρουν ιδιαίτερη ευθύνη» συμπλήρωσε ο ίδιος.