Τι είναι τα «loot boxes» βιντεοπαιχνιδιών και γιατί προκαλούν παθολογική συμπεριφορά

Τι είναι τα «loot boxes» βιντεοπαιχνιδιών και γιατί προκαλούν παθολογική συμπεριφορά

Η ισπανική κυβέρνηση θέλει να περάσει νόμο και επιχειρεί να θέσει κανόνες

Η Ισπανία πρόκειται να γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που θα θεσπίσει νόμο ο οποίος θα θέτει κανόνες στη χρήση των λεγόμενων loot boxes σε βιντεοπαιχνίδια, με στόχο να αποφευχθεί η «απερίσκεπτη, παρορμητική ή ακόμα και παθολογική» συμπεριφορά καταναλωτών, ανακοίνωσε σήμερα η κυβέρνηση.

Τα loot boxes – ψηφιακά πακέτα εικονικών αντικειμένων που μπορούν να αγοραστούν με πραγματικά χρήματα – αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων για τους προγραμματιστές. Δίνουν στους παίκτες την ευκαιρία να κερδίσουν τον επιθυμητό ή συχνά τυχαιοποιημένο εξοπλισμό που αλλάζει το παιχνίδι και επιτρέπουν σε εταιρείες τυχερών παιχνιδιών μια ροή εισοδήματος υψηλού περιθωρίου.

Ο Ισπανός υπουργός Δικαιωμάτων Υποθέσεων Καταναλωτών Αλμπέρτο Γκαρθόν σε ανακοίνωσή του δήλωσε ότι η κυβέρνηση σε λίγες εβδομάδες θα θέσει κανόνες στις λειτουργίες ηλεκτρονικών παιχνιδιών που προσφέρουν βραβεία με οικονομική αξία σε πραγματική ή εικονική αγορά και που μπορούν να μεταπωλούνται ή να ανταλλάσσονται, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μη ανταλλάξιμων μαρκών (NFT) ή κρυπτονομισμάτων.

Τα loot boxes έχουν εισαγάγει παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτά του παραδοσιακού τζόγου, συμπεριλαμβανομένης της τυχαιότητας των βραβείων που έχουν μετρήσιμη αξία και του κόστους για την ενεργοποίηση του μηχανισμού.

Σε δήλωσή του ο Γκαρθόν είπε ότι ο νόμος θα επιτρέπει στους παίκτες να διασκεδάζουν διατηρώντας παράλληλα την υγεία τους και, ειδικότερα, στους πιο ευάλωτους, αν και δεν έδωσε λεπτομέρειες για το τι ακριβώς θα περιλαμβάνει ο κανονισμός, σημειώθηκε στο ΑΠΕ ΜΠΕ.

Τρεις στους 10 Ισπανούς φοιτητές ξόδεψαν χρήματα το 2021 για να βελτιώσουν την κατάταξη, τον χαρακτήρα, τα αξεσουάρ ή την εικόνα τους στα βιντεοπαιχνίδια μετά την αρχική αγορά, σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Σχεδίου για τα Ναρκωτικά που παρακολουθεί επίσης τον εθισμό στο διαδίκτυο.

Νεότερα αγόρια τείνουν να χρησιμοποιούν περισσότερο αυτούς τους μηχανισμούς αγορών, όπως έδειξε η έρευνα.