Η πρώτη φωτογραφία του DNA που τραβήχτηκε ποτέ!

59 χρόνια μετά την ανακάλυψη της δομής του γενετικού υλικού, έχουμε και την εικόνα του

Η πρώτη φωτογραφία του γενετικού υλικού του ανθρώπου, είναι γεγονός! Ο Enzo Di Fabrizio, καθηγητής φυσικής στο πανεπιστήμιο Magna Graecia της Ιταλίας κατάφερε να απαθανατίσει για πρώτη φορά τη διπλή έλικα του DNA σε φωτογραφία.

Μέχρι τώρα, οι επιστήμονες ήξεραν όσα ήξεραν για τη δομή του DNA τα γνώριζαν έμμεσα. Η ανακάλυψη ότι το ανθρώπινο γενετικό υλικό έχει στην ουσία μια δομή σαν σκάλα έγινε μέσω ακτίνων Χ, με μια τεχνική που ονομάζεται κρυσταλλογραφία, δηλαδή η αναπαράσταση του σχήματος ενός πράγματος βάσει των κυμάτων των ακτίνων Χ.

Όμως, ο Di Fabrizio και οι συνάδελφοί του έφτιαξαν ένα νανοσκοπικό πεδίο από σωλήνες σιλικόνης που είναι ιδιαίτερα υδατο-απωθητικοί. Κατόπιν προσέθεσαν ένα διάλυμα που περιείχε τμήματα DNA. Το νερό από το διάλυμα εξατμίστηκε γρήγορα αφήνοντας μόνο νήματα γυμνού DNA, τεντωμένα σαν σκοινιά. Τότε διοχέτευσαν φωτεινές δέσμες ηλεκτρονίων μέσα από τους σωλήνες σιλικόνης και απαθανάτισαν τις εικόνες των φωτισμένων μορίων.

Στην εικόνα βέβαια φαίνονται αρκετά νημάτια διπλής έλικας καθώς η ενέργεια των ηλεκτρονίων θα κατέστρεφε ένα και μοναδικό νημάτιο του γεννητικού υλικού.