Ο «ιπτάμενος» Αμερικανός που ένωσε δύο ηπείρους με μία non stop πτήση – News.gr

Ο «ιπτάμενος» Αμερικανός που ένωσε δύο ηπείρους με μία non stop πτήση

Ο «ιπτάμενος» Αμερικανός που ένωσε δύο ηπείρους με μία non stop πτήση

Το τίμημα της δημοσιότητάς του ήταν η δολοφονία του παιδιού του

Ένας Αμερικανός αεροπόρος έμεινε στην ιστορία ως ο πρώτος που κατάφερε να πετάξει πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό και να ενώσει την Ευρώπη με την Αμερική, χωρίς στάση! Ο λόγος για τον Charles Augustus Lindbergh, με ιδιαίτερη «τρέλα» για τις πτήσεις και τα αεροπλάνα, που σε ηλικία 25 ετών έκανε το όνειρό του πραγματικότητα.

Ο Charles Lindbergh γεννήθηκε στις 4 Φεβρουαρίου 1902 στο Detroit . Ο πατέρας του υπήρξε μέλος του Κονγκρέσου από το 1907 έως το 1917 ενώ ο παππούς του γραμματέας του Βασιλιά της Σουηδίας. Ο νεαρός Charles μεγάλωσε περνώντας αρκετό καιρό με ζώα και μηχανές, να του κάνουν παρέα. Μετά το σχολείο, γράφτηκε στο πανεπιστήμιο του Wisconsin για να σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός

Γρήγορα ο σπουδαστής Lindbergh βαρέθηκε τα μαθήματα και τον κέντριζαν περισσότερο τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες. Έφυγε από το Wisconsin για να μελετήσει ενδελεχώς τον κλάδο της αεροναυπηγικής στο Lincoln της Nebraska μεταξύ 1920 και 1922. Πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 1923 και στη συνέχεια διάφορες εκπαιδευτικές πτήσεις στις μεσοδυτικές πολιτείες. Γράφτηκε στην υπηρεσία αμερικανικής αεροπορίας ως δόκιμος το 1924 και αποφοίτησε την επόμενη χρονιά. Το 1926 έκανε την πρώτη του πτήση στην υπηρεσία μεταξύ Chicago, Illinois και St. Louis στο Missouri.

Η πτήση που έμεινε στην ιστορία

Εκείνη την εποχή υπήρχε ένα τεράστιο έπαθλο 25.000 δολαρίων, το οποίο θα έδινε κάποιος Raymond Orteig, σε όποιον πραγματοποιούσε μία απευθείας- χωρίς στάση- πτήση, μεταξύ Παρισιού και Νέας Υόρκης. Ο Lindbergh χάρη στη χρηματοδότηση διαφόρων επιχειρηματιών από το St. Louis έφτιαξε το αεροπλάνο με το όνομα «the Spirit of St. Louis».

Στις 20 Μαΐου 1927, ο Lindbergh απογειώθηκε με το αεροπλάνο του από το Roosevelt Field στο Long Island της Νέας Υόρκης με προορισμό ένα αεροδρόμιο λίγο έξω από το Παρίσι. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, περισσότεροι έμπειροι πιλότοι και καλύτερα εξοπλισμένοι, είχαν αποτύχει. Κάποιοι μάλιστα είχαν σκοτωθεί πέφτωντας με το αεροπλάνο. Εκείνος όμως τα κατάφερε!

Έφτασε στις 21 Μαΐου, έχοντας ταξιδέψει 2.610 μίλια σε 33,5 ώρες. Αμέσως έγινε ήρωας και οι βραβεύσεις και τα μετάλια διαδέχονταν το ένα το άλλο. Μετάλιο Τιμής από το Κονγκρέσο, από την Βασιλική αεροπορία της Βρετανίας, και τον γαλλικό ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής, είναι κάποιες από τις διακρίσεις που έλαβε.

Υποδοχή ήρωα του πιλότου μετά την προσγείωσή του στο Παρίσι.

Το τίμημα της δημοσιότητας

Τα επόμενα χρόνια ο Lindbergh συνέχισε τις πτήσεις του ενώ το 1929 παντρεύτηκε την κόρη του Αμερικανού πρέσβη στο Μεξικό, Anne Spencer Morrow με την οποία πετούσαν μαζί από το 1931 και μετά στην Ασία και συγκεκριμένα στην Κίνα.

Τον Μάρτιο του 1932 ο Lindbergh πλήρωσε το τίμημα της μεγάλης δημοσιότητας. Το νεογέννητο παιδί του απήχθη και παρά τα 50.000 δολάρια που δόθηκαν ως λύτρα στους απαγωγείς, το μωρό βρέθηκε νεκρό.

Ο Charles Lindbergh μπροστά στο "The Spirit of St. Louis".

Ο θαυμασμός του για τους Ναζί

Η οικογένεια των Lindbergh μετακόμισε στην Ευρώπη μετά την εκτέλεση του δολοφόνου του παιδιού τους το 1935. Στα τέλη της δεκαετίας του '30, ο Lindbergh μελετούσε την αεροπορία στην Ευρώπη. Προσκλήθηκε από τους Ναζί να επισκεφθεί γερμανικά κέντρα αεροναυπηγικής, από τα οποία εντυπωσιάστηκε. Παράλληλα ήταν στο διοικητικό συμβούλιο της Pan-American World Airways ενώ το 1939 ήταν ειδικός σύμβουλος σε τεχνικά θέματα της αμερικανικής παραγωγής αεροπλάνων.

Παραμονές του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, προειδοποίησε ότι μία εμπλοκή των ΗΠΑ δεν θα μπορούσε να αποτρέψει μία γερμανική νίκη και μάλιστα κατηγορήθηκε από τον Πρόεδρο Franklin D. Roosevelt ότι προπαγάνδιζε υπέρ αυτής της μη εμπλοκής μέσω ραδιοφώνου και για αυτό ο Lindbergh παραιτήθηκε από τη θέση του στην Αμερικανική Αεροπορία.

Αποκατάσταση της φήμης του

Ωστόσο μετά την επίθεση της Ιαπωνίας στις ΗΠΑ το 1941, ο Lindbergh υποστήριξε την εμπλοκή της Αμερικής και μετά τον πόλεμο έγινε ξανά τεχνικός σύμβουλος της Αμερικανικής Αεροπορίας.

Η σχέση του με τους Ναζί επηρέασε τη φήμη του Lindbergh αλλά η δημοφιλία πολλών από τα βιβλία που έγραψε με τη σύζυγό του, τον κράτησαν στην δημοσιότητα. Προς το τέλος της ζωής του ξεκίνησε την ενασχόλησή του με περιβαλλοντικά ζητήματα και πέρασε τα τελευταία χρόνια του με τη σύζυγό του, σε μία απομονωμένη κατοικία στο νησί του Maui. Πέθανε στις 26 Αυγούστου 1974.

 

Παρακαλούμε περιμένετε ...