Πρόβλημα στη συνδεσμολογία των μπαταριών των 787

Οι ιαπωνικές αρχές -που διεξάγουν έρευνες για την κατεπείγουσα προσγείωση ενός Boeing Dreamliner λόγω της πυρκαγιάς που σημειώθηκε σε μια μπαταρία του- ανακοίνωσαν την Τετάρτη ότι η συνδεσμολογία στην καλωδίωση των μπαταριών δεν ήταν σωστή, σημειώνοντας παράλληλα πάντως ότι κατά πάσα πιθανότητα δεν προκάλεσε αυτή την υπερθέρμανση.

Δυο πυρκαγιές σε μπαταρίες στα νέα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων Boeing 787 έχουν προκαλέσει την καθήλωση στο έδαφος όλου του στόλου τους από τις 16 Ιανουαρίου, μετά την αναγκαστική προσγείωση ενός αεροσκάφους της ιαπωνικής αεροπορικής εταιρείας All Nippon Airways (ANA).

Μια βοηθητική μπαταρία ενός 787 της Japan Airlines (JAL) έπιασε φωτιά μετά την προσγείωσή του στη Βοστόνη στις αρχές Ιανουαρίου, μια εβδομάδα πριν από την κατεπείγουσα προσγείωση εκείνου της ΑΝΑ στις 16 Ιανουαρίου στο Τακαμάτσου στην Ιαπωνία, λόγω της υπερθέρμανσης μιας μπαταρίας που έθεσε σε λειτουργία τρία συστήματα συναγερμού.

Τα 787 είναι τα πρώτα αεροσκάφη που είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες ιόντων λιθίου, και η έρευνα επικεντρώνεται σε αυτή την τεχνολογία αιχμής, που ήδη χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα και δορυφόρους.

Οι υπεύθυνοι για την αεροπορική ασφάλεια στην Ιαπωνία δήλωσαν σήμερα ότι ανακάλυψαν ότι δύο μπαταρίες του αεροσκάφους ήταν συνδεδεμένες μεταξύ τους, μια σύνδεση "ασυνήθιστη στα αεροσκάφη".

Η μπαταρία πάντως ήταν εξοπλισμένη με μια υπομονάδα που μπλόκαρε κάθε επιστροφή ρεύματος και αυτή ήταν άθικτη, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η ασυνήθιστη σύνδεση δεν ήταν κατά πάσα πιθανότητα η αιτία της υπερθέρμανσης, σύμφωνα με τον Νοριχίρο Γκότο, πρόεδρο της αεροπορικής ασφάλειας της Ιαπωνίας.

"Μελετήσαμε αυτό που συνέβη, αλλά δεν έχουμε ακόμη φθάσει σε ένα σημείο που να μπορούμε να πούμε γιατί συνέβη, ούτε μπορούμε να πούμε ότι έχουμε σημειώσει πρόοδο", είπε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Η ασυνήθιστη καλωδίωση του κυκλώματος μπορεί να έχει επηρεάσει τα αριθμητικά δεδομένα της μέτρησης της τάσης στην καμένη μπαταρία, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Η Airbus ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι δεν θα εξοπλίσει, ως προληπτικό μέτρο, το επόμενο αεροσκάφος της μεγάλων αποστάσεων A350 με μπαταρίες ιόντων λιθίου και θα επανέλθει στις μπαταρίες νικελίου-καδμίου, μια τεχνολογία πιο δοκιμασμένη. Η Boeing πάντως υπερασπίζεται την επιλογή αυτής της τεχνολογίας και προσπαθεί να βρει μια απάντηση σε αυτή τη σειρά των περιστατικών.