Μόνικα Μπελούτσι: Bond Girl ετών…50!

Επιμέλεια: Χριστίνα Φαραζή

Αν η απόλυτη δικαίωση για μια ηθοποιό, που συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα sex symbols του κόσμου, είναι να πιεί κάποια στιγμή Dry Martini με το Τζέιμς Μποντ, υποδυόμενη το κορίτσι του, τότε η στιγμή αυτή έφτασε για τη Μόνικα Μπελούτσι!

Έστω και καθυστερημένα…

Ίσως για να την κάνει, τελικά, να μείνει στην ιστορία, ως η μεγαλύτερη σε ηλικία σταρ, που θα υποδυθεί Bond Girl. Η Ιταλίδα καλλονή ηθοποιός και διάδοχος της Σοφία Λόρεν, όπως την αποκαλούν, θα υποδυθεί στα 50 της χρόνια ένα από τα κορίτσια του 007 Ντάνιελ Κρεγκ, τη Λούτσια Σκιάρα, στην 24η ταινία Μποντ με τίτλο Spectre. Η μελαχρινή, γήινη ομορφιά της, οι διάσημες καμπύλες του κορμιού της και ο αισθησιασμός που αναδύεται μέσα από το καστανό βλέμμα και τα σαρκώδη, υγρά χείλη της θα μαγέψουν για ακόμη μία φορά το σελιλόιντ. Γιατί ο Θεός έπλασε τη γυναίκα και η μεγάλη οθόνη τη… Μόνικα.  

Γεννημένη στις 30 Σεπτεμβρίου 1964, σε ένα μικρό ιταλικό χωριό της επαρχίας Ούμπρια, η Μόνικα Άννα Μαρία Μπελούτσι μεγάλωσε με τις σχετικές ανέσεις της μεσοαστικής τάξης. Ο πατέρας της ήταν ιδιοκτήτης εταιρίας μεταφορών και η μητέρα της ζωγράφος. Όνειρό της ήταν να γίνει δικηγόρος. Έτσι, ξεκίνησε τις σπουδές της στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Περούτζια, γρήγορα όμως τις παράτησε, όταν συνειδητοποίησε ότι θα μπορούσε να βγάλει περισσότερα χρήματα ακολουθώντας το επάγγελμα του μοντέλου. Άρχισε να ποζάρει για λογαριασμών τοπικών περιοδικών και φωτογράφων, κοσμώντας τα φωτογραφεία όλης της περιοχής ως η ωραία του χωριού. Η καριέρα στο μόντελινγκ πίστευε ότι θα τη βοηθούσε, επίσης, να απεγκλωβιστεί από την επαρχιώτικη ζωή. "Ήθελα να ξεφύγω επειδή ποτέ δε μου άρεσε η ιταλική παράδοση που θέλει τη γυναίκα να είναι μητέρα, νοικοκυρά, εργαζόμενη. Ήθελα να είμαι ανεξάρτητη από μικρή. Δεν ήθελα να εξαρτώμαι από έναν άνδρα", είχε δηλώσει στο παρελθόν σε συνέντευξή της.

Στα 20 χρόνια της, εγκαταστάθηκε μόνιμα στο Μιλάνο, την πρωτεύουσα της ιταλικής μόδας, όπου υπέγραψε συμβόλαιο με το φημισμένο πρακτορείο Elite Model Management. Συνεργάστηκε με κορυφαίους φωτογράφους όπως ο Μπρους Βέμπερ, φιγούραρε σε εξώφυλλα γνωστών γυναικείων περιοδικών μόδας, όργωνε τις πασαρέλες και έγινε η μούσα των Dolce & Gabbana. Στα ντεφιλέ γνώρισε και τον πρώτο της σύζυγο, Κλαούντιο Κάρλος Μπάσο, ο γάμος της με τον οποίο δεν διήρκησε για πολύ.

Κι όμως, η λαμπρή καριέρα στο χώρο της μόδας δεν αρκούσε στη Μόνικα, η οποία άρχισε να ασφυκτιά και να αναζητά την τύχη της στη μεγάλη οθόνη. "Δεν μπορούσα να εκφραστώ. Ως μοντέλο πρέπει να είσαι σιωπηλή και να κάνεις αυτό που σου ζητούν. Κι αυτό δεν ήμουν σε καμία περίπτωση εγώ". Παράτησε το μόντελινγκ και ξεκίνησε να παρακολουθεί μαθήματα υποκριτικής. Καθοριστικής σημασίας για την κινηματογραφική της πορεία αποτέλεσε η γνωριμία της με τον γνωστό Ιταλό σκηνοθέτη και παραγωγό Ντίνο Ρίζι, ο οποίος της εξασφάλισε ρόλο στην τηλενουβέλα του «Vita Coi Figli» (1990). Δύο χρόνια μετά, κέρδισε ένα μικρό ρόλο στο "Dracula" του Φράνσις Φορντ Κόπολα. Στη συνέχεια, ωστόσο γρήγορα απογοητεύθηκε με την εσωστρέφεια που χαρακτήριζε την ιταλική κινηματογραφία, αλλά και με το γεγονός ότι έπρεπε να αποδείξει ότι είναι κάτι παραπάνω από ένα μοντέλο. Μετακόμισε λοιπόν στη Γαλλία και το 1996 εξασφάλισε τον πρώτο της γαλλικό ρόλο στο πολυβραβευμένο «L'Appartement», για τον οποίο απέσπασε μάλιστα υποψηφιότητα για Βραβείο Cesar. Στα γυρίσματα της εν λόγω ταινίας γνώρισε το δεύτερο σύζυγό της, το Γάλλο ηθοποιό Βενσάν Κασέλ. Ωστόσο, η γνωριμία τους δεν ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά.

Όπως η ίδια έχει αποκαλύψει, μόλις τον είδε πήγε στον ατζέντη της και τον ρώτησε για ποιο λόγο τον επέλεξαν από τη στιγμή που υπάρχουν τόσοι άλλοι σέξι ηθοποιοί. Κι εκείνος όμως δεν είχε σχηματίσει την καλύτερη εντύπωση για εκείνη. "Γιατί πρέπει να πάρετε αυτό το μοντέλο για το ρόλο ενώ μπορείτε να επιλέξετε μία από τις τόσες εξαιρετικές Γαλλίδες ηθοποιούς που υπάρχουν", είχε πει. Τελικά, παντρεύτηκαν στις 3 Αυγούστου του 1999 στο Μόντε Κάρλο. Οι δυο τους έχουν συμπρωταγωνιστήσει σε οκτώ συνολικά ταινίες, από τις οποίες ξεχωρίζουν οι: «Συμμορία Ντόμπερμαν» και «Μη Αναστρέψιμος», με τη χαρακτηριστική, σοκαριστική σκηνή του 8λεπτου κινηματογραφικού βιασμού της να αποτελεί για την ίδια τη μεγαλύτερη υποκριτική πρόκληση της καριέρας της.

Ένα χρόνο μετά το γάμο της με τον Κασέλ, το 2000, ήρθε η κινηματογραφική δικαίωση για τη Μπελούτσι, η οποία κέρδισε τη δική της θέση στη μεγάλη οθόνη. Ύστερα από τον πρωταγωνιστικό ρόλο της δίπλα στο Τζιν Χάκμαν στη χολιγουντιανή ταινία «Under Suspicion», ήρθε εκείνος της σιωπηλής και σαγηνευτικής χήρας από τη Σικελία στη «Μαλένα» Τζουζέπε Τορνατόρε. Ρόλος, που στοιχειώνει μέχρι σήμερα τις ανδρικές φαντασιώσεις.

Έκτοτε, άνοιξε ο δρόμος για μια λαμπρή καριέρα για τη Μόνικα…  «Αδελφότητα των Λύκων», «Αστερίξ και Οβελίξ: Επιχείρηση Κλεοπάτρα» με το Ζεράρ Ντεπαρντιέ, «The Matrix Reloaded»  και «The Matrix Revolutions» με τον Κιάνου Ριβς, «Tears of the Sun» με τον Μπρους Γουίλις, «Training Day», «Πάθη του Χριστού» με το Μελ Γκίμπσον στο ρόλο της Μαρίας Μαγδαληνής, μεταξύ άλλων.

Το 2004, έγινε μητέρα για πρώτη φορά. Έφερε στον κόσμο το πρώτο της παιδί με τον Κασέλ, τη Ντέβα και το 2010 το δεύτερο, τη Λεονί. "Όταν ακούω να λέω Ντέβα μην κάνεις αυτό. Έφαγες; Θα κρυώσεις! Είναι σαν να ακούω τη μητέρα μου! Είναι τρομακτικό!", είχε εξομολογηθεί, τονίζοντας ότι είναι η χειρότερη μητέρα στον κόσμο, λόγω της υπερπροστατευτικότητας της. Κατά τη διάρκεια και των δύο κυήσεών της, είχε φωτογραφηθεί γυμνή για το εξώφυλλο του περιοδικού "Vanity Fair".

Ωστόσο, τον Αύγουστο του 2013 ήρθε ο χωρισμός… Μπελούτσι και Κασέλ ανακοίνωσαν την απόφασή τους να πάρουν διαζύγιο κι ένα από τα ωραιότερα και πιο αγαπημένα ζευγάρια της μεγάλης οθόνης δεν είναι πια μαζί.

Σήμερα, στα 50 της χρόνια, η Μόνικα ζει πλέον μόνη, με δύο διαζύγια στην πλάτη της, αλλά και δύο γλυκύτατες κόρες να τη γεμίζουν αγάπη και να της υπενθυμίζουν σχεδόν καθημερινά πως η ζωή συνεχίζεται και πως η επόμενη ευχάριστη, είτε προσωπική είτε επαγγελματική, έκπληξη την περιμένει στην παρακάτω γωνία του δρόμου…