Ποια ελληνικά κοσμηματοπωλεία υμνούν την χώρα μας στο εξωτερικό

Περιζήτητοι σε Γαλλία, Αμερική, Ιαπωνία, Ρωσία, Ελβετία και Καναδά δύο ελληνικοί οίκοι κοσμημάτων

Το ελληνικό κόσμημα είναι ένας από τους τομείς στους οποίους η Ελλάδα και οι Έλληνες σχεδιαστές, γενικότερα, έχουν διαπρέψει στο εξωτερικό. Με αναφορές σε σημαντικά στοιχεία της χώρας μας καταφέρνουν να γνωστοποιήσουν τον ελληνικό πολιτισμό σε διάφορα σημεία του κόσμου, βάζοντας το δικό τους λιθαράκι στην διαιώνισή του.

Με κοσμήματα εμπνευσμένα από την Ελλάδα –αρχαιοελληνική μυθολογία, ιστορικοί πολιτισμοί της ελληνικής αρχαιότητας, τέχνη της Αρχαίας Ελλάδας– αλλά και σημαντική ιστορία στο χώρο, το ενδιαφέρον μας κίνησαν δύο ελληνικά brand κοσμημάτων τα οποία στο πέρασμα των χρόνων έχουν διαγράψει σημαντική πορεία στην κοσμηματοποιία αναδεικνύοντας και προβάλοντας με τον καλύτερο τρόπο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, τον πολιτισμό και την κουλτούρα της χώρας μας, μέσα από τις εκπληκτικές και μοναδικές, λαμπερές δημιουργίες τους.

Συνομιλώντας με τον καλλιτεχνικό διευθυντή και διευθυντή δημιουργικού του οίκου Zolotas, αλλά και παρακολουθώντας την σημαντική και ανοδική πορεία του Konstantino, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, παρατηρήσαμε ότι η αξιοπρόσεκτη δεξιοτεχνία και ο συγκλονιστικός σχεδιασμός τους καλούν τους λάτρεις του κοσμήματος ανά τον κόσμο, να γνωρίσουν τη χώρα μας μέσα από τη λάμψη του χρυσού, και όχι μόνο. Και τα καταφέρνουν περίφημα.

Γράφει η Ελπίδα Πιτάκη

Οίκος Zolotas

Με μια ιστορία που μας γυρνάει 120 χρόνια πίσω στο χρόνο, ο Οίκος Zolotas από το 1895 έχει χαράξει μία μοναδική πορεία στο χώρο του κοσμήματος. Σαν πολυτάλαντος Οδυσσέας, έχει δημιουργήσει έναν κόσμο όπου ο χρυσός συναντά την ιστορία αναβιώνοντας αρχαιοελληνικές τεχνικές αργυροχρυσοχοΐας.

Σεβόμενος αυτήν την ιστορία ο σημερινός καλλιτεχνικός διευθυντής και διευθυντής δημιουργικού του οίκου, κύριος Γιώργος Παπαλέξης, συνεχίζει να διατηρεί την οικογενειακή παράδοση, εξελίσσοντας το στιλ του κοσμήματος Zolotas.
Ο Οίκος, λοιπόν, που με τα κοσμήματά του αποτελεί φόρο τιμής στην ελληνική αρχαιότητα, υμνεί την Ελλάδα και στο Παρίσι, με ένα κατάστημα που αντιπροσωπεύει την φιλοσοφία του στο έπακρο.

Τι ήταν αυτό ωστόσο που παρότρυνε τον κύριο Παπαλέξη να προτιμήσει την λαμπερή Πόλη του Φωτός, για την δημιουργία του πρώτου καταστήματος του Οίκου στο εξωτερικό;

Όπως ο ίδιος μας εξηγεί «Ο οίκος Ζolotas και το Παρίσι έχουν μια μακροχρόνια ιστορία αγάπης και ήρθε η στιγμή να αναζωογονηθεί αυτή η σχέση. Το πρώτο κατάστημα του οίκου Ζolotas στο Παρίσι άνοιξε το 1966 στην οδό Saint Honore και 50 χρόνια μετά επιστρέφει ανανεωμένος στην γωνία της οδού Faubourg- Saint- Honore. Ιστορικά η Ελλάδα είναι η χώρα της γέννησης των καλών τεχνών και η Γαλλία η χώρα της Αναγέννησής τους, δημιουργώντας μια σπουδαία αλληλοεκτίμηση μεταξύ των πολιτισμών μας. Οι Γάλλοι είναι φιλέλληνες, εκτιμούν και αναγνωρίζουν την σύλληψη και την αισθητική ενός κοσμήματος Zolotas. Το Παρίσι ήταν και είναι μια πόλη που προσελκύει καλλιτέχνες υψηλού επιπέδου από όλο τον κόσμο. Είναι ένα από τα πιο σύγχρονα κέντρα της υψηλής κοσμηματοποϊίας με μεγάλη δυναμική στο χώρο της πολυτέλειας και της υψηλής αισθητικής».

Σύμφωνα, μάλιστα, με τον ίδιο το γαλλικό κοινό αγκάλιασε πολύ θερμά το άνοιγμα του Οίκου στο Παρίσι, καθώς η διαφορετικότητα και το στυλ είναι κάτι που αναγνωρίζουν και εκτιμούν βαθύτερα και ειδικότερα η γαλλική ελίτ, η όποια αγαπάει και εκτιμάει απεριόριστα την ελληνική τέχνη και τον ελληνικό πολιτισμό.

Όσον αφορά στα σχόλια που λαμβάνουν σχετικά με τις δημιουργίες του Οίκου από τους διεθνείς πελάτες τους αυτά μόνο θετικά είναι.

Ο κύριος Γιώργος Παπαλέξης, σημερινός καλλιτεχνικός διευθυντής και διευθυντής δημιουργικού του οίκου Zolotas

«Τους αρέσουν ιδιαίτερα οι μοναδικές τεχνοτροπίες που εφαρμόζονται στα κοσμήματα ZOLOTAS, όπως η σφυρηλάτηση, η κοκκίδωση και η συρματερή. Γι' αυτούς οι τεχνικές που χρησιμοποιούμε είναι κάτι το μοναδικό και αντικατοπτρίζουν την ελληνικότητα. Λατρεύουν επίσης τις θεματικές συλλογές όπως τους σφραγκιδόληθους της Αθήνας και της Σφίγγας που είναι εμπνευσμένοι από την χρυσοχοΐα και σφραγκιδοληθία της Μυκηναϊκής περιόδου», συμπληρώνει.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο www.greekguide.com