Στο ΣτΕ για επεξεργασία η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Από το υπουργείο Παιδείας επανακατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την "αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης".

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του δεύτερου δεκαήμερου του Σεπτεμβρίου, οι σύμβουλοι Επικρατείας επέστρεψαν στο υπουργείο Παιδείας ως μη νόμιμο το επίμαχο σχέδιο διατάγματος, καθώς αυτό έπρεπε να είχε εκδοθεί μέχρι τη 10η Μαρτίου 2013, όπως προβλεπόταν από τη νομοθεσία. Κατόπιν αυτών το ΣτΕ δεν προχώρησε στην αξιολόγηση του περιεχομένου του επίμαχου διατάγματος και το έκρινε στο σύνολό του μη νόμιμο για τυπικούς λόγους.

Στη συνέχεια ψηφίστηκε από τη Βουλή τροπολογία, με την οποία παρατάθηκε ο προβλεπόμενος χρόνος έκδοσης του επίμαχου διατάγματος και κατόπιν αυτών επανακατατέθηκε στο ΣτΕ για νέα επεξεργασία.

Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος, είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού τους έργου, προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας, ενώ η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συμβάλλει: α) στη διαπίστωση της ποιότητας, των λειτουργιών και των αποτελεσμάτων του εκπαιδευτικού τους έργου, β) στη διάχυση των καλών πρακτικών στα σχολεία όλης της χώρας, ως βασικού συντελεστή υποστήριξης των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες της επιμόρφωσης και της ανατροφοδότησης του έργου τους και γ) στην παροχή κινήτρων για τη διαρκή επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη των στελεχών και των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο και της δια βίου μάθησης. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα διενεργείται επί συγκεκριμένων κριτηρίων που σχετίζονται με τη φύση του εκπαιδευτικού έργου και την υπαλληλική ιδιότητα.