Τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ανά κατηγορία

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έρχεται στο προσκήνιο στο υπουργείο Παιδείας. Σε δημόσια διαβούλευση αναμένεται να τεθεί τις επόμενες ημέρες το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που καθορίζει τα κριτήρια και τις διαδικασίες με τις οποίες θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Πρόκειται για διαδικασία που θα διενεργείται τουλάχιστον μία φορά ανά τριετία.

Τα κριτήρια της αξιολόγησης, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα", ομαδοποιούνται σε πέντε κατηγορίες.

Στην κατηγορία "Εκπαιδευτικό Περιβάλλον" κριτήρια είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες, παράλληλα με τη διατήρηση του παιδαγωγικού κλίματος στη σχολική τάξη και εν γένει την οργάνωση της σχολικής μονάδας.

Στην κατηγορία "Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προετοιμασία της Διδασκαλίας" τα κριτήρια είναι ο βαθμός πρόσληψης των δυνατοτήτων και των αναγκών των μαθητών, όπως και οι στόχοι και το περιεχόμενο των διδακτικών ενεργειών και των εκπαιδευτικών μέσαων.

Στην κατηγορία "Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών", τα κριτήρια είναι η προετοιμασία των μαθητών για τη διδασκαλία, αλλά και  διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα που να συντελούν στην εμπέδωση της νέας γνώσης. Ενδεχομένων, στην κατηγορία αυτή, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού να γίνεται μέσω παράλληλης αξιολόγησης μαθητών.

Η κατηγορία "Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια" περιλαμβάνει τα κριτήρια: τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις, συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς.

Στην κατηγορία "Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού" ως κριτήρια ορίζονται τα τυπικά προσόντα και η επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη.