Η διαδικασία πρόσληψης κριτήριο για τη διαθεσιμότητα

Ο τρόπος και η διαδικασία πρόσληψης στο δημόσιο τομέα αποτελούν κριτήριο για τη διαθεσιμότητα υπαλλήλων, σύμφωνα με διευκρινιστική εγκύκλιο που απέστειλε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προς τις αρμόδιες υπηρεσίες. ,

Η εγκύκλιος καθορίζει ποιοι υπάλληλοι τίθενται σε διαθεσιμότητα σύμφωνα με τη διαδικασία πρόσληψής τους. Συγκεκριμένα, αφορά αυτούς που ανήκουν σε θέσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ειδικοτήτων Διοικητικού Τομέα (Διοικητικού - Λογιστικού, Διοικητικού - Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων).

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, τίθενται σε διαθεσιμότητα όσοι υπάλληλοι:

-προσελήφθησαν με διαγωνιστική διαδικασία, για ειδικότητες διαφορετικές από τις αναφερόμενες στη διάταξη της υποπαρ. Ζ4 της παρ. Ζ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 και στη συνέχεια μετατάχθηκαν στην ως άνω κατηγορία και ειδικότητες, ή προσελήφθησαν με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, που στη συνέχεια μετετράπη σε αορίστου χρόνου.

-προσελήφθησαν πριν την εφαρμογή του ν. 2190/1994, μετά από δημόσια προκήρυξη, αλλά χωρίς γραπτό διαγωνισμό, ή με γραπτό διαγωνισμό, αλλά χωρίς δημόσια προκήρυξη.

-προσελήφθησαν μετά την εφαρμογή του ν. 2190/1994, εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας του ΑΣΕΠ ή με διαδικασία κατά την οποία, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε συμμετοχή του, το ΑΣΕΠ δεν κατάρτισε τον οριστικό πίνακα διοριστέων, καταλαμβάνονται από τις διατάξεις της παρ. Ζ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 και τίθενται σε διαθεσιμότητα.

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι το προσωπικό που μεταφέρθηκε από Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου στο στενό δημόσιο τομέα και το οποίο ακολουθεί αντίστοιχη κατηγοριοποίηση ειδικοτήτων εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου.