Άλσος Βεΐκου – Σύνταγμα σε 10 λεπτά: Αυτή είναι η Γραμμή 4 του μετρό

Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί ημερησίως πάνω από 200.000 επιβάτες σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας

Εντός του 2016 θα δημοπρατηθεί η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, όπως ανακοίνωσε χθες από το Μουσείο της Ακρόπολης ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, μία γραμμή που θα εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 200.000 επιβάτες σε πυκνοκατοικημένες περιοχές κυρίως του κέντρου της πρωτεύουσας

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η αρχική σκέψη ήταν η κατασκευή δύο επεκτάσεων, που ουσιαστικά θα αποτελούσαν κλάδους των υφιστάμενων γραμμών, δηλαδή της Γραμμής 2 (Πανεπιστήμιο - Εξάρχεια - Αλεξάνδρας - Δικαστήρια - Κυψέλη - Γαλάτσι - 'Αλσος Βεΐκου) και της Γραμμής 3 (Πανόρμου - Φάρος - Σίδερα -ΟΑΚΑ - Παράδεισος – Μαρούσι). Ωστόσο, κατά την εκπόνηση της προμελέτης των έργων διαπιστώθηκε ότι οι εν λόγω επεκτάσεις δεν ήταν τεχνικά εφικτό να αποτελέσουν κλάδους υφισταμένων γραμμών, λόγω κατασκευαστικών και λειτουργικών αδυναμιών.

Έτσι, εκπονήθηκε μελέτη για τη σύνδεση των εν λόγω επεκτάσεων μεταξύ τους και την ανάπτυξή τους ως μία νέα αυτόνομη Γραμμή 4 σε σχήμα U, η οποία θα περιλαμβάνει τα παραπάνω δύο - ακτινικού χαρακτήρα - σκέλη (Πανεπιστήμιο - Γαλάτσι και Κατεχάκη - Μαρούσι) και κεντρικό τμήμα που θα συνδέει τα τμήματα αυτά μέσω Παγκρατίου/Καισαριανής, 'Aνω Ιλισίων, Ζωγράφου και Γουδή.

Η Γραμμή 4 θα έχει ανταπόκριση με τις υφιστάμενες γραμμές, Γραμμή 1 (στους Σταθμούς ΜΑΡΟΥΣΙ, ΠΕΡΙΣΣΟΣ), Γραμμή 2 (στον Σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ) και Γραμμή 3 (στους Σταθμούς ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ και ΚΑΤΕΧΑΚΗ). Στη Γραμμή αυτή προστέθηκε ο κλάδος Ευαγγελισμός - Παγκράτι - Βύρωνας - Υμηττός - 'Aνω Ηλιούπολη που ουσιαστικά αποτελεί τμήμα της νέας Γραμμής 5, καθώς και οι επεκτάσεις Μαρούσι - Λυκόβρυση και 'Aλσος Βεΐκου – Περισσός.

Η Γραμμή 4 θα έχει μήκος 33 χιλιομέτρων, θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό, με θύρες επί των αποβαθρών, ασύρματο σύστημα σηματοδότησης τύπου CTBC, εξελιγμένα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας κλπ. Ο εκτιμώμενος συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής είναι της τάξης των 3.3 δισ. ευρώ. Το έργο αυτό αναμένεται να αλλάξει τόσο το συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας όσο και να αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή στο Λεκανοπέδιο.

Συγκεκριμένα, το πρώτο τμήμα «Α» της Γραμμής 4, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, θα περιλαμβάνει 11,7 χλμ. με 14 σταθμούς ('Aλσος Βεΐκου - Γαλάτσι - Κυψέλη - Δικαστήρια - Λ. Αλεξάνδρας - Εξάρχεια - Ακαδημία - Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Νήαρ Ήστ – Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή). Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως. Παράλληλα, οι αέριοι ρύποι CO2 αναμένεται να μειωθούν κατά 279 τόνους ημερησίως στην ατμόσφαιρα της πόλης. Ο χρόνος διαδρομής από το 'Aλσος Βεḯκου ως το κέντρο της πόλης θα είναι περίπου 10 λεπτά και από την περιοχή του Ζωγράφου περίπου 5 λεπτά.