Η πρώτη κινητοποίηση για τις συνθήκες εργασίας στην COSCO

Τελεσίγραφο μέχρι την Δευτέρα πήραν από την διοίκηση της ΣΕΠ οι 150 εργαζόμενοι στον προβλήτα της Cosco στο Πέραμα προκειμένου να επιστρέψουν στις εργασίες τους, ενώ παράλληλα τους δόθηκε η υπόσχεση να εξεταστούν τα αιτήματά τους.

Αργά το βράδυ της Παρασκευής δυνάμεις των ΜΑΤ έκαναν διακριτικά την εμφάνισή τους στο χώρο περιμετρικά της εισόδου των εγκαταστάσεων της COSCO, ενώ επί τόπου έσπευσαν για συμπαράσταση στους απεργούς - εργαζόμενους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης και Θοδωρής Δρίτσας. Σύμφωνα με πληροφορίες οι εργαζόμενοι ζήτησαν γραπτές δεσμεύσεις για τα αιτήματά τους ενώ δήλωσαν ότι θα προχωρήσουν στη δημιουργία άτυπου σωματείου.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας Γιώργος Γεωργακόπουλος, η ομόφωνη απόφαση της ΟΜΥΛΕ είναι να μην γίνουν δεκτά προς εκφόρτωση τα πλοία της Cosco στην προβλήτα του ΟΛΠ καθόλη τη διάρκεια των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στις εγκαταστάσεις της κινέζικης πολυεθνικής.Ζητά επίσης να εφαρμοστεί η εργατική νομοθεσία που διέπει τις συμβάσεις των λιμενεργατών αφού όπως τόνισε στο λιμάνι της Cosco επικρατεί εργασιακός μεσαίωνας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, νωρίς το πρωί χθες, οι εργαζόμενοι στη νυχτερινή βάρδια αρνήθηκαν να βγουν από τον χώρο της διακίνησης εμπορευμάτων και έκλεισαν την πόρτα που οδηγεί στο χώρο, ενώ έκαναν και στάση εργασίας.

Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν πως από την πλευρά της διοίκησης υπήρξε τη Πέμπτη προσβλητική συμπεριφορά απέναντι τους και έτσι ελήφθη απόφαση να προχωρήσουν στην κινητοποίηση στην οποία συμμετείχαν 150 - 200 άτομα.

Στη συνάντηση που υπήρξε μεταξύ εκπροσώπων των εργαζομένων με μέλη της διοίκησης της εταιρείας οι δεύτεροι ζήτησαν προθεσμία έως τη Δευτέρα προκειμένου να απαντήσουν στα αιτήματα τους. Οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να παραμείνουν στο χώρο έως τη Δευτέρα και οι βάρδιες να αναλάβουν το ρόλο της περιφρούρησης και να μην εκτελούν καμία εργασία.

Στα αιτήματα των εργαζομένων περιλαμβάνονται η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η αναγνώριση του επαγγέλματος τους ως επικίνδυνου και ανθυγιεινού, η αύξηση του ημερομισθίου, η αύξηση σε «πόστα» σε κάθε γερανογέφυρα στα 5 άτομα από 3 που είναι σήμερα, η δήλωση των εργατικών ατυχημάτων καθώς όπως υποστηρίζουν αυτή την στιγμή μεταφέρουν τραυματίες με αυτοκίνητα, η καταβολή ειδικού επιδόματος σε εναερίτες, η καταβολή επιδόματος επικινδυνότητας, η κατάργηση 16 ωρών εργασίας, η δημιουργία κανονισμού εργασίας και η καταβολή οφειλομένων.