Θύματα bullying 1 στους 10 μαθητές

Ένας στους δέκα μαθητές πέφτουν θύματα επιθετικής παρενόχλησης και συμπεριφοράς, το φαινόμενο που είναι γνωστό ως bullying, στα ελληνικά σχολεία, σύμφωνα με έρευνα του υπουργείου Παιδείας, τα στοιχεία της οποίας διαβιβάστηκαν στη Βουλή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το ποσοστό των θυτών ανέρχεται στο 5% του μαθητικού πληθυσμού. Η αναλογία των εμπλεκομένων σε περιστατικά βίας, αγοριών-κοριτσιών, είναι 3 προς 1, με τα αγόρια να υπερτερούν σε περιστατικά σωματικής βίας και τα κορίτσια σε περιστατικά λεκτικής.

Ακόμη πιο ανησυχητικά είναι τα στοιχεία, που επικαλείται ο υπουργός Παιδείας σε άλλο έγγραφό του, αυτή τη φορά ως απάντηση σε ερώτηση βουλευτών της ΔΗΜΑΡ, Μαρίας Ρεπούση, Γιώργου Κυρίτση, Γρηγόρη Ψαριανού και Βασίλη Οικονόμου, για τον εθισμό των εφήβων στο Διαδίκτυο και το φαινόμενο της διαδικτυακής αποπλάνησης. Ο κ. Αρβανιτόπουλος παραθέτει στοιχεία έρευνας, που πραγματοποιήθηκε από τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών του Νοσοκομείου Παίδων "Π.& Α. Κυριακού". Σε αντιπροσωπευτικό δείγμα εφήβων 15-16 ετών από επτά ευρωπαϊκές χώρες, διαπιστώθηκε ότι 12,7% εμφανίζουν "οριακή διαδικτυακή συμπεριφορά", ενώ 1,2% εμφανίστηκαν να παρουσιάζουν "συμπεριφορές εξάρτησης".

Σε σχέση με το ζήτημα της διαδικτυακής αποπλάνησης, αν και η Ελλάδα εμφανίστηκε να παρουσιάζει το μικρότερο ποσοστό κινδύνου, 5,4% του συνόλου του δείγματος ανέφεραν ότι η επικοινωνία με αγνώστους on-line τους έβλαψε με κάποιον τρόπο.

Για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στα σχολεία και του διαδικτυακού εκφοβισμού, το υπουργείο Παιδείας υλοποιεί δράσεις μέσω των υπηρεσιών επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, με τη συνεργασία των σχολικών συμβούλων και ειδικών επιστημόνων. Υλοποιεί επίσης προγράμματα αγωγής βίας σε συνεργασία με ειδικούς επιστημονικούς φορείς που προσεγγίζουν θέματα όπως η πρόληψη της βίας, η διαχείριση συγκρούσεων, ρατσισμού, διαπροσωπικών σχέσεων, σεξουαλικής παρενόχλησης, η βία στο Διαδίκτυο, η παιδική εκμετάλλευση και η ενδοοικογενειακή βία.