Πρωτιά για λογισμικό χειρισμού ηλεκτρονικών συσκευών με την κίνηση

Στο βάθρο του διεθνή διαγωνισμού λογισμικού “Gesture Recognition Challenge” στην Ιαπωνία, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση, βρέθηκαν ερευνητές του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ). Οι ερευνητές διακρίθηκαν για την εργασία τους με τίτλο “Giving a hand to Kinect”, που αναφέρεται σε λογισμικό που έχουν αναπτύξει στον τομέα της Υπολογιστικής Όρασης.

Για όσους δεν γνωρίζουν η Υπολογιστική Όραση αποτελεί ερευνητικό τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, που στοχεύει στο να κάνει τους υπολογιστές να βλέπουν και να κατανοούν το περιβάλλον τους μέσω της επεξεργασίας και ανάλυσης εικόνων.

Οι ερευνητές ανέπτυξαν το συγκεκριμένο λογισμικός με τη βοήθεια ενός υπολογιστή , ο οποίος παρακολουθεί μέσω κάμερας τα χέρια ενός ανθρώπου και να αναγνωρίζει τις κινήσεις που κάνουν. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να διευκολυνθεί ο χειρισμός ηλεκτρονικών συσκευών χωρίς να απαιτούνται ιδιαίτερες γνώσεις, εκπαίδευση, ή άλλες συσκευές (π.χ. τηλεχειριστήριο).

Μέχρι στιγμής πολλές ευρωπαϊκές, αμερικανικές και ασιατικές εταιρείες έχουν ενδιαφερθεί να χρησιμοποιήσουν αυτή την τεχνολογία ως βάση ανάπτυξης συγκεκριμένων εφαρμογών στους τομείς της υγείας, της εκπαίδευσης, της αυτοματοποιημένης κατανόησης της νοηματικής γλώσσας, των διαδραστικών παιγνιδιών και του αυτοματοποιημένου προγραμματισμού ρομπότ.

Η ερευνητική ομάδα που συμμετείχε στη βραβευθείσα εργασία, αποτελείται από τους Νικόλαο Κυριαζή και Ιάσονα Οικονομίδη (υποψήφιοι διδάκτορες Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης και μεταπτυχιακοί υπότροφοι του Ινστιτούτου Τεχνολογία και Έρευνας, τον Πασχάλη Παντελέρη (μηχανικός λογισμικού του ΙΠ-ΙΤΕ) και τον Αντώνη Αργυρό (αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης και συνεργαζόμενο Διδακτικό Επιστημονικό Προσωπικό (ΔΕΠ) του ΙΠ-ΙΤΕ).