“Η Ιστορία κατήντησε μάθημα – άθυρμα”

Πληθαίνουν οι φωνές διαμαρτυρίας των φιλολόγων για τον αποκλεισμό τους από τη διδασκαλία του διδακτικού αντικειμένου της Τοπικής Ιστορίας. Μετά την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΠΑΣΑΦ) εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει  πως «το Υπουργείο με νέα εγκύκλιο “Περί αναθέσεως μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου”  υποβαθμίζει  περαιτέρω το μάθημα της   Ιστορίας, το οποίο κατήντησε μάθημα- άθυρμα, αφαιρώντας τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας από τους Φιλολόγους!»
 
Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΠΑΣΑΦ:
 
Αποτελεί, δυστυχώς, πάγια πρακτική των τελευταίων ετών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε πανελλαδικό μάλιστα επίπεδο, να ανατίθεται η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας, σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων ως β’ ανάθεση για συμπλήρωση του ωραρίου τους. Η πρακτική αυτή, αντίθετη σε κάθε επιστημονική και παιδαγωγική δεοντολογία, ακυρώνει στην πράξη τη διάκριση των επιστημονικών κλάδων στην Εκπαίδευση και υποβαθμίζει ευθέως την ποιότητα του μαθήματος της Ιστορίας (του οποίου η ύλη στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ αριθμεί χιλιάδες σελίδες, για να διδάσκεται τελικά από συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων). 
 
Πρόσφατα το Υπουργείο με νέα εγκύκλιο “Περί αναθέσεως μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου”  υποβαθμίζει  περαιτέρω το μάθημα της   Ιστορίας, το οποίο κατήντησε μάθημα- άθυρμα, αφαιρώντας τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας από τους Φιλολόγους !
 
 Ο ΠΑ.Σ.Α.Φ εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για την πρωτάκουστη αυτή ρύθμιση και καλεί το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να την  αποσύρει. Δεδομένου ότι οι βασικοί στόχοι της ιστορίας είναι η γνώση των γεγονότων, η κατανόηση της αιτιακής, αναγκαίας και τυχαίας εκδήλωσης των γεγονότων σε χώρο και χρόνο και της κατεύθυνσης προς το μέλλον, και πως οι μέθοδοι διδασκαλίας συνδέονται με τις γνωσιοκεντρικές, ερμηνευτικές και κριτικές μεθόδους, ώστε ο μαθητής να κατακτήσει τη γνώση, να ξεπεράσει τον τρόπο της  μηχανιστικής απομνημόνευσης των ιστορικών γεγονότων, να αναπτύξει   θετική στάση για την αξία της σπουδής του παρελθόντος ως παράγοντα αυτογνωσίας και βαθύτερης κατανόησης του κόσμου, να συνειδητοποιήσει την προσφορά του έθνους του στον παγκόσμιο πολιτισμό και να διαμορφώσει ανάλογο φρόνημα, το μάθημα της ιστορίας επιβάλλεται να διδάσκεται αποκλειστικά από Φιλολόγους, καθώς καμιά άλλη ειδικότητα δεν έχει την απαραίτητη κατάρτιση.
 
Το Δ.Σ του ΠΑ.Σ.ΑΦ.