Aλλαγές στα διπλώματα οδήγησης και στο όριο ηλικίας

Aλλαγές στα διπλώματα οδήγησης και στο όριο ηλικίας

Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο

Σε συζήτηση στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή εισήχθη το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που προβλέπει μεγάλες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), στον τομέα των ταξί, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Όπως φαίνεται από το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής έρχονται σημαντικές αλλαγές και ανατροπές στα διπλώματα οδήγησης και στο όριο ηλικίας.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 65 του νέου ΚΟΚ τονίζεται πως: «Οι κάτοχοι οποιασδήποτε κατηγορίας άδειας οδήγησης, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών υποχρεούνται ανά τρία έτη σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για κάθε κατηγορία που επιθυμούν να ανανεώσουν».

Έτσι είναι ξεκάθαρο ότι πλέον οι ηλικιωμένοι θα πρέπει ουσιαστικά να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους. Μάλιστα θα πρέπει να μπαίνουν σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς (όπως ονομάζονται επίσημα οι εξετάσεις) κάθε τρία έτη, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που προσκομίζουν.

Όσοι είναι πάνω από 80 ετών θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών οι ηλικιωμένοι θα κάνουν έναν κύκλο βασικής οδήγησης και δεν θα δίνουν όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων.

Το σχέδιο νόμου σε ότι αφορά τον ΚΟΚ, προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, με εξαιρέσεις παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, τη συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες, την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη αλλά και stop, την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού, η παράνομη προσπέραση, όπου τα πρόστιμα αυξάνονται ενώ παράλληλα εάν ο οδηγός μέσα σε πέντε χρόνια διαπράξει τρεις φορές κάποιες από τις παραπάνω παραβάσεις του αφαιρείται για πάντα το δίπλωμα οδήγησης.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει τριπλάσια προσαύξηση, ανάλογα με το εισόδημα του κάθε οδηγού. Παράλληλα καταργείται η διάταξη με την οποία αν το πρόστιμο πληρωθεί εντός 10 ημερών μειώνεται στο μισό. Ο νέος νόμος ταξινομεί τις παραβάσεις του ΚΟΚ σε τρεις κατηγορίες: στις χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας.

Πιο συγκεκριμένα, τα πρόστιμα για την πρώτη κατηγορίας είναι μέχρι 100 ευρώ, για τη δεύτερη από 101 έως 300 ευρώ και για την τρίτη από 301 έως 600 ευρώ. Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: της πολύ υψηλής συχνότητας και τις αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.

Σε παραβάσεις όπως η χρήση κινητού χωρίς ακουστικά, η ζώνη ασφάλειας, το κράνος, η μεταφορά παιδιών χωρίς ασφάλεια (πλην προσπεράσεων φορτηγών που η ποινή είναι οι 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται διοικητικά μέτρα που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε έξι μήνες για τη χρήση κινητού και την ασφαλή μεταφορά παιδιών ο παραβάτης θα πρέπει να επαναλάβει τις εξετάσεις οδήγησης.

2
σχόλια
  1. avatar Na

    Υποχρεοτικη δοκιμασία προσόντων ηθηκης συμπεριφοράς, για κάθε κατηγορία υπαρξιακου προσανατολισμου.

  2. avatar Σπυρος

    Τα νέα μέτρα είναι σωστά, αν αναλογιστεί κανείς το πώς οδηγούν οι ηλικιωμένοι και τι αντίληψη έχουν στον δρόμο. (Κλασικό κερδισμένο στοίχημα όλων των οδηγών, για κάθε επικίνδυνο αμάξι που έχει συγκεκριμένη οδηγική συμπεριφορά στο δρόμο).
    Το πρόβλημα δεν είναι βέβαια ο νόμος αλλά ο τρόπος εφαρμογής του. Το παλαιό σύστημα που προέβλεπε επανεξέταση ικανοτήτων, ουσιαστικά ήταν να πληρώσει ο ηλικιωμένος 100 ευρώ σε μία σχολή οδηγών για να του το φέρουν σπίτι του. Αυτά περιελάμβαναν εξετάσεις από γιατρούς που δεν έγιναν ποτέ καθώς και οδηγική ικανότητα που δεν εξετάστηκε ποτέ. Αν τώρα πρέπει ο καθένας να δίνει 100 ευρώ ανά 2 με 3 χρόνια τότε απλά εισπράττουν...

Παρακαλούμε περιμένετε ...