Σχέδια για κανάλι που θα συνδέει τον Δούναβη με το Αιγαίο

Σχέδια για κανάλι που θα συνδέει τον Δούναβη με το Αιγαίο

Η εφημερίδα Welt κάνει λόγο για «εντυπωσιακό έργο», το οποίο σύμφωνα με τον Αλέξη Τσίπρα «θα μπορούσε να αλλάξει τη γεωγραφία των Βαλκανίων»

Στα σχέδια για την κατασκευή πλωτού ποτάμιου διαδρόμου που θα συνδέει τον Δούναβη με τη Μεσόγειο αναφέρεται μερίδα του γερμανικού Τύπου. Η εφημερίδα Welt κάνει λόγο στη διαδικτυακή της έκδοση για «εντυπωσιακό έργο», σημειώνοντας ότι «η Ελλάδα, η ΠΓΔΜ και η Σερβία θέλουν να κατασκευάσουν ένα κανάλι, το οποίο σύμφωνα με τον Αλέξη Τσίπρα, θα μπορούσε να αλλάξει τη γεωγραφία των Βαλκανίων».

Όπως επισημαίνει η εφημερίδα του Βερολίνου, «αναζητούνται επενδυτές για την κάλυψη του υψηλού κόστους» του πλωτού διαδρόμου με στόχο τη σύνδεση του Δούναβη μέσω του Μοράβα με τον Αξιό, ο οποίος εκβάλλει στον Θερμαϊκό Κόλπο.

Στα μεγαλεπήβολα σχέδια για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου αναφέρεται και το γερμανικό ειδησεογραφικό δίκτυο n-tv με εκτενές δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του. Εκεί γίνεται λόγος για «το όνειρο ενός καναλιού» και επισημαίνεται ότι «ένα φιλόδοξο κατασκευαστικό εγχείρημα συναρπάζει πολιτικούς στα Βαλκάνια: Έλληνες, Σκοπιανοί και Σέρβοι θέλουν να διανοίξουν ένα κανάλι ναυσιπλοΐας, το οποίο πρόκειται να συνδέει τον Δούναβη με τη Μεσόγειο. Το οραματικό σχέδιο θα μπορούσε να αλλάξει για πάντα ολόκληρη την περιοχή».

Το δημοσίευμα σχολιάζει ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα «ιστορικών διαστάσεων» με στόχο να δοθεί νέα ώθηση στην οικονομική και εμπορική δραστηριότητα της περιοχής.

Ωστόσο, όπως τονίζει το n-tv, «είναι ακόμη ασαφές πως ακριβώς πρόκειται να χρηματοδοτηθεί το έργο-μαμούθ. Από κυβερνητικούς κύκλους στην Αθήνα ελέχθη το τελευταίο διάστημα ότι η υλοποίηση των γιγάντιων σχεδίων κατασκευής του καναλιού μπορεί να στοιχίσει σύμφωνα με υπολογισμούς περί τα 17 δις ευρώ. Εφόσον βρεθούν επενδυτές, σύμφωνα με τους ίδιους υπολογισμούς, η υλοποίηση του έργου θα ήταν εφικτή εντός έξι ετών», γράφει το γερμανικό δίκτυο, αναφερόμενο στο ενδιαφέρον που λέγεται ότι έχουν δείξει ήδη κινεζικές εταιρείες. Τέλος, το δημοσίευμα εστιάζει και στον εξαιρετικό βαθμό δυσκολίας που έχει ένα τέτοιο εγχείρημα, επισημαίνοντας ότι «είναι ακόμη ασαφές πόσο ρεαλιστικό είναι».

Πηγή: Deutsche Welle