Το επικρατέστερο σενάριο για την πτώση του ελικοπτέρου στην Εύβοια – Τι δείχνει το δρομολόγιο που ακολούθησε

Το επικρατέστερο σενάριο για την πτώση του ελικοπτέρου στην Εύβοια – Τι δείχνει το δρομολόγιο που ακολούθησε

Ο 65χρονος χειριστής θεωρούνταν ιδιαίτερα έμπειρος - Τι λέει ο εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων Παντελής Φραγκούλης

Νεκρός ανασύρθηκε ο πιλότος του ελικοπτέρου που έπεσε στη θαλάσσια περιοχή της παραλίας Αχλαδίου στην Εύβοια και τώρα οι αρχές ερευνούν τα αίτια της τραγωδίας, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη ένα σενάριο κερδίσει έδαφος.

Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος μιλώντας στην εκπομπή «Live News» είπε, ότι η βασική θεωρία αναφέρει ως αιτία το vertigo, που πιθανόν υπέστη ο χειριστής του ελικοτπτέρου, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει αποδειχθεί η μηχανική βλάβη. Επίσης, φέρεται να προκύπτει, πως ο 65χρονος χειριστής δεν ενεργοποίησε το σύστημα, που θα του σήμαινε συναγερμό όταν πλησίαζε κάτω από τα 500 μέτρα υψόμετρο και δεύτερον δεν ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο, που θα μπορούσε με gps να τον οδηγήσει με ασφάλεια.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που παρουσιάστηκε στην εκπομπή του Mega, εκτιμήσεις αναφέρουν, ότι ο πιλότος επειδή θεωρούνταν ιδιαίτερα έμπειρος, φέρεται να είχε μεγάλη αίσθηση εμπιστοσύνης στον εαυτό του και ίσως γι' αυτό δεν ενεργοποίησε τα συστήματα ασφαλείας.

«Το δρομολόγιο δείχνει μια πίεση»

Όπως έχει γίνει γνωστό, το ελικόπτερο Α-109 απογειώθηκε στις 08:00 το πρωί από το ελικοδρόμιο των Αφιδνών, στις 08:45 ο χειριστής ενημέρωσε ότι θα προσγειωθεί στο Μαντούδι Ευβοίας, στις 09:00 προσγειώθηκε και στις 10:13 απογειώθηκε. Στη συνέχεια χάθηκε η επικοινωνία του χειριστή και σήμανε συναγερμός στις Αρχές.

Ο πρώην πιλότος και εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων, Παντελής Φραγκούλης, επεσήμανε μιλώντας στο Mega, ότι «έχουμε να εξετάσουμε ελικόπτερο, πιλότο, καιρικές συνθήκες». «Το ελικόπτερο είναι πάρα πολύ σύγχρονο και ειδικά το συγκεκριμένο ήταν υπερσύγχρονο, ασφαλέστατο. Έχουμε έναν πιλότο, ο οποίος είναι έμπειρος από την αεροπορία στρατού και την πολιτική αεροπορία. Και έχουμε και τον καιρό, ο οποίος είναι δυσχερέστατος, με βροχή, χαμηλή νέφωση» σημειώνει.

Όπως λέει ο ίδιος, το δρομολόγιο του πιλότου και η στάση του πριν τον τελικό του προορισμό, «δείχνει μια πίεση». «Είναι στη δίκη του ευχέρεια, να πει ότι λόγω καιρού δεν πετάω, η πτήση όμως η συγκεκριμένη που έκανε, δείχνει μια πίεση του πιλότου. Η χαμηλή πτήση που κάνει, δείχνει ότι οι καιρικές συνθήκες σε εκείνο το σημείο ήταν πάρα πολύ δύσκολες» επισημαίνει.

«Φως» στα αίτια της τραγωδίας από τη νεκροψία και το «μαύρο» κουτί

Οι επόμενες ώρες είναι αυτές που εικάζουν οι ειδικοί, ότι θα υπάρξουν κάποιες απαντήσεις τόσο από την νεκροψία – νεκροτομή, για το εάν ο χειριστής είχε κάποιο πρόβλημα, που μπορεί να προκάλεσε τη μοιραία πτώση. Παράλληλα, θα αναζητηθεί το μαύρο κουτί του ελικοπτέρου, εάν και εφόσον υπάρχει, καθώς σε ορισμένα ελικόπτερα δεν είναι υποχρεωτική η μεταφορά του.

Οι ειδικοί θα λάβουν τα στοιχεία που περιέχει, έτσι ώστε να δουν αν υπήρξε κάποιο μηχανικό πρόβλημα, που έχει καταγραφεί εκεί ή κάποιο στοιχείο από την επικοινωνία που είχε ο πιλότος με το κέντρο ελέγχου, μέχρι την τελευταία στιγμή που έπεσε στη θάλασσα.

Εξάλλου, τις επόμενες ημέρες θα επιχειρηθεί η ανέλκυση του ελικοπτέρου. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία, μετά την οποία οι τεχνικοί θα ελέγξουν εξονυχιστικά κάθε τμήμα του ελικοπτέρου για να δουν τι μπορεί να προκαλέσει την πτώση που δυστυχώς στοίχισε τη ζωή στον 69χρονο πιλότο.