Πνιγμός 36χρονου στο λιμάνι του Πειραιά: «Καρφώνει» τον καπετάνιο και τα μέλη του πληρώματος η εταιρεία που ανήκει το πλοίο

Πνιγμός 36χρονου στο λιμάνι του Πειραιά: «Καρφώνει» τον καπετάνιο και τα μέλη του πληρώματος η εταιρεία που ανήκει το πλοίο

Η Attica Group απαντάει σε... καυτά ερωτήματα και αδειάζει τους εμπλεκόμενους με την τραγική ιστορία στο Blue Horizon

Το... μπαλάκι των ευθυνών στον καπετάνιο και τα μέλη του πληρώματος, που ήταν μπροστά στο τραγικό περιστατικό με τον 36χρονο Αντώνη στο λιμάνι του Πειραιά, πετάει η εταιρεία που ανήκει το Blue Horizon. Η Attica Group με νέα ανακοίνωσή της και με απαντήσει σε... καυτά ερωτήματα, αφενός επιβεβαιώνει ότι το θύμα είχε εισιτήριο και αφετέρου στιλιτεύει τις ενέργειες τόσο των μελών του πληρώματος, όσο και τους καπετάνιου.

Και στους τέσσερις, πάντως, απαγγέλθηκαν βαριές κατηγορίες από την εισαγγελία, που επισύρουν και την ποινή της ισόβιας κάθειρξης.

«Καρφώνει» τους πάντες η Attica Group

Σε ανακοίνωσή της, η Attica Group απαντά στις ερωτήσεις που προκύπτουν σχετικά με το θάνατο του 36χρονου Αντώνη, ο οποίος σπρώχτηκε από μέλη του πληρώματος ενώ βρίσκονταν στον καταπέλτη του Blue Horizon.

Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο; 

«Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο Έλυρος, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι».

Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη;

«Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο σε κίνδυνο από τις κάμερες της γέφυρας».

Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;

«Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική».

Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Tηρήθηκαν;

«Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν».

Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;

«H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο».

Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στην θάλασσα;

«Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν».

Είχε εισιτήριο το θύμα;

«Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο».

Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση; 

«Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21.00 και το πλοίο αναχώρησε 21.13.»

Διεξάγει η εταιρεία την δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;

«Η εταιρεία έχει ξεκινήσει την διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη».

Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά; 

«Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές».

Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία; 

«Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο».

Τι λένε τα ναυτεργατικά σωματεία

Τα ίδια λίγο – πολύ αναφέρουν και τα ναυτεργατικά σωματεία σε ανακοίνωσή τους. Αναφέρονται στο Προεδρικό Διάταγμα 177/2000, που καθορίζει τη φόρτωση του πλοίου και όπως αναφέρουν «δεν εφαρμόζεται στην πράξη».

Συγκεκριμένα στο άρθρο 22 με τίτλο “Καταπέλτες”, στην παραγ. 11 καθορίζει ότι: «Η ασφάλιση του καταπέλτη και της θύρας ασφαλείας, πρέπει να γίνεται πριν τον απόπλου του πλοίου με ευθύνη του πλοιάρχου», κανονισμός που δεν εφαρμόζεται από καμία εφοπλιστική εταιρεία.

Επίσης κατά την εξέλιξη του γεγονότος, όπως καταγράφεται σε βιντεοληπτικό υλικό, αποδεικνύεται η έλλειψη της παρουσίας λιμενικής αρχής και η μη παρέμβαση της, ως όφειλε με βάση την υπουργική απόφαση 2415.1/51133/2021, που καθορίζει την ευθύνη των λιμενικών αρχών.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 14, αναφέρει: «Η λήψη των ενδεικνυόμενων μέτρων κατά τους κατάπλους και απόπλους των επιβατηγών πλοίων, επιβατηγών οχηματαγωγών, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλής διακίνηση των επιβατών και οχημάτων στους χερσαίους χώρους λιμένα και η επιβίβαση/αποβίβαση από τα πλοία».