Επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου από την Τετάρτη – Σε 5 φάσεις το πλαίσιο λειτουργίας

Επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου από την Τετάρτη – Σε 5 φάσεις το πλαίσιο λειτουργίας

Συνεδρίασε για πρώτη φορά το νέο Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων του ΟΣΕ - Πριν από το Πάσχα η πλήρη ανάπτυξη του σχεδίου επαναλειτουργίας

Την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου με ασφάλεια, έτσι ώστε να αναβαθμιστεί η εμπιστοσύνη του κοινού στη χρήση του, τόνισε και σήμερα ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης μετά την πρώτη συνεδρίαση του νέου Συντονιστικό Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων του ΟΣΕ, την επόμενη Τετάρτη 22 Μαρτίου εκκινεί το νέο σταδιακό πλαίσιο για την λειτουργία των τρένων, ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη ανάπτυξη σε περίπου 25 μέρες, πριν από το Πάσχα.

Αναλυτικά οι πέντε φάσεις ανάπτυξης των δρομολογίων:

• 22.03.2023. Επανεκκίνηση:

◦ Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Αεροδρόμιο
◦ Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
◦ Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
◦ Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
◦ Θεσσαλονίκη – Δράμα

◦ Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
◦ Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο
◦ Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
◦ Πάτρα – Ρίο
◦ Διακοφτό – Καλάβρυτα
◦ Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
◦ Βόλος – Μηλιές
◦ Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
◦ Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

• 27.03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

◦ Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

• 01.04.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

◦ InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)
◦ Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
◦ Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
◦ Λάρισα – Βόλος
◦ Λαμία – Στυλίδα

• 06.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

◦ InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
◦ Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

• 11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

◦ Λοιπά δρομολόγια

Άμεσα μέτρα για την ασφάλεια

• Στελέχωση ανοικτών σταθμών με δύο σταθμάρχες.
• Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
• Στελέχωση με δύο μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών
• Στελέχωση των προαστιακών συρμών με έναν συνοδό.
• Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
• Αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.