Τραγωδία στα Τέμπη: Τι υποστηρίζει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έβγαζε τις βάρδιες των σταθμαρχών

Τραγωδία στα Τέμπη: Τι υποστηρίζει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έβγαζε τις βάρδιες των σταθμαρχών

Τι λέει για τους σταθμάρχες που έπρεπε να βρίσκονται στο σταθμαρχείο το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου - Πώς περιγράφει τα γεγονότα

Αποποιείται οποιασδήποτε ευθύνης για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη ο προϊστάμενος των σταθμαρχών που τέθηκε σε αργία και προκάλεσε το δημόσιο αίσθημα παίρνοντας αναρρωτική, ο οποίος περιέγραψε όλες του τις ενέργειες πριν και μετά το τραγικό δυστύχημα, ενώ επιρρίπτει ευθέως τις ευθύνες στον κατηγορούμενο σταθμάρχη, τους δύο συναδέλφους του που είχαν βάρδια πριν από αυτόν και εγκατέλειψαν, όπως υποστηρίζει, πρόωρα τη θέση τους, καθώς και στην έλλειψη συστήματος τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Όπως αναφέρει στο υπόμνημα με το οποίο κατέθεσε, αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι ο κατηγορούμενος σταθμάρχης Λάρισας είχε εκπαιδευτεί πρακτικά και θεωρητικά, όπως και 77 άλλοι σταθμάρχες που προσελήφθησαν τον Αύγουστο του 2022. Επισημαίνει ακόμη, ότι μέχρι και το έτος 2019 λειτουργούσε τηλεδιοίκηση στο τμήμα Λάρισας-Παλαιοφαρσάλου-Κατερίνης, εντούτοις εξαιτίας πυρκαγιάς τέθηκε εκτός λειτουργίας έως και σήμερα.

Ο ίδιος όπως αναφέρει στο υπόμνημά του, βγάζει τις βάρδιες των σταθμαρχών στην Λάρισα και κοινοποιεί Άλλωστε το φύλλο παρουσίας των εργαζομένων στην αρμόδια Διεύθυνση Κυκλοφορίας, καθώς και στην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού. «Άπαντες συνεπώς, είχαν γνώση περί των εργαζομένων που πρόκειται να τοποθετηθούν την οιαδήποτε βάρδια στο οιοδήποτε σημείο» υπογραμμίζει και αναφέρει: «Εν προκειμένω, την 28η/02/2023 ευρισκόμουν καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας ένεκα υπηρεσιακών αναγκών στο Σταθμό του Βόλου. Το χρονικό διάστημα από την ώρα 23:40 έως και 23:55 ενημερώνομαι, το πρώτον, ότι οι αμαξοστοιχίες 62 και 80563 δεν απαντούν! Τονίζεται στο σημείο αυτό, ότι, υπό κανονικό δρομολόγιο – χωρίς καθυστέρηση -, η αμαξοστοιχία 62 θα αναχωρούσε από τον σταθμό Λάρισας 22:11, όπου κατά το διάστημα 22:00-23:00 υπήρχαν βάσει προγράμματος τρεις σταθμάρχες».

Συνεχίζει την περιγραφή αναφέροντας ότι «αφού προέβην σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες κάλεσα τους αρμόδιους σταθμάρχες ως όφειλα να πράξω. Την 23:55 επιβεβαιώνεται ότι οι άνω αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν. Περί την ώρα 00:10 αναχωρώ πλέον μετά του γραμματέως για το σημείο της σύγκρουσης. Όταν φθάσαμε στο σημείο και αφού αντιλήφθηκα τι έχει λάβει χώρα, στη συνέχεια ενημέρωσα τον κ. Διευθυντή, αναφέροντας επακριβώς το μέγεθος της καταστροφής».

Καταλήγοντας αναφέρει: «Πολλαπλά λάθη, εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από δύο σταθμάρχες και η μη συνακόλουθη τήρηση του ωραρίου, η μη έγκαιρη και επιβεβλημένη ενημέρωση εκ μέρους των απολειπομένων μηχανοδηγών περί της εισόδου στη γραμμή καθόδου με την παράλληλη μη ενημέρωσή τους με τον οιονδήποτε τρόπο από τον αρμόδιο σταθμάρχη, σε συνδυασμό με την ολιγωρία ως προς την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης, συνθέτουν το σκηνικό του τραγικού δυστυχήματος».