Πανελλήνιες 2021: Τι λένε εκπαιδευτικοί για τα θέματα που «έπεσαν» σε Ιστορία, Οικονομία και Φυσική

Πανελλήνιες 2021: Τι λένε εκπαιδευτικοί για τα θέματα που «έπεσαν» σε Ιστορία, Οικονομία και Φυσική

«Βατά» τα θέματα σε Ιστορία, Οικονομία, «δυσκολίες» σε Φυσική

Ως «βατά» χαρακτηρίζονται από τους καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου Αγίου Δημητρίου, οι οποίοι σχολίασαν για το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ), τα θέματα της Ιστορίας και της Οικονομίας, αλλά «αρκετά δύσκολα δεδομένων των συνθηκών, με επικίνδυνα σημεία» αυτά της Φυσικής.

Πανελλήνιες 2021: Ιστορία

«Ελαφρώς δυσκολότερα τα θέματα από πέρσι, αλλά οι καλά διαβασμένοι υποψήφιοι δεν θα έχουν πρόβλημα», αναφέρει η καθηγήτρια Ιστορίας, Στέλλα Χατζοπούλου. Η δομή ήταν τυπική και αναμενόμενη και κλιμακούμενης δυσκολίας, προσθέτει. «Καλύφθηκε μεγάλο μέρος της ύλης και τα θέματα αντλήθηκαν από όλα τα κεφάλαια. Οι θεματοδότες απέφυγαν να ζητήσουν πολλά από τα υποκεφάλαια της ύλης που είχε προστεθεί πέρσι, που πιθανόν να δυσκόλευε τους υποψηφίους», εξηγεί η κ. Χατζοπούλου.

Συγκεκριμένα, στην Ομάδα Α χρειάζεται προσοχή στη λεπτομέρεια, στην Ομάδα Β οι υποψήφιοι δεν κλήθηκαν να επιστρατεύουν τη συνδυαστική σκέψη, αλλά την ικανότητα απομνημόνευσης. Προσοχή χρειάζεται στη διαχείριση του χρόνου στο Θέμα Γ, γιατί τα παραθέματα είναι τρία και στο Θέμα Δ, το οποίο παραδοσιακά, είναι το πιο απαιτητικό, απαιτεί κριτική ικανότητα και συνδυαστική σκέψη, ιδιαίτερα το Δ1β.

Οικονομία

«Πολύ προσεγμένα τα θέματα, χωρίς παγίδες και δυσκολίες», περιγράφει η καθηγήτρια Οικονομικών, Βάια Μανιά.

Όσον αφορά στο θεωρητικό (Β' Θέμα) ήταν αναμενόμενο, καθότι είχε να εξεταστεί πολύ καιρό και δεν υπήρχε στην ύλη πριν 2-3 χρόνια. Το ίδιο ισχύει για την άσκηση στο Θέμα Γ από την καινούργια ύλη. Κατά κανόνα, το Δ Θέμα είναι το πιο δύσκολο, και κάποια παιδιά που δεν ήταν καλά διαβασμένα και δεν είχαν λύσει πολλές ασκήσεις, το Δ3 μπορεί να τους δυσκόλεψε, επισημαίνει η κ. Μανιά.

Φυσική

«Τα θέματα ήταν σαφώς διατυπωμένα και δεν υπήρχαν παραλείψεις, αλλά απαιτήθηκε από τους υποψηφίους μια διαρκής προσπάθεια για την παραγωγή ενός άριστου βαθμού», εκτιμά η καθηγήτρια Φυσική, Αριάννα Σφακιανάκη.

Οι θεματοδότες επέλεξαν να εξετάσουν κάποια κομμάτια της ύλης, που προκαλούν «τρόμο» στους μαθητές, όπως το Θέμα Γ, περιγράφει η κ. Σφακιανάκη. Το Β2 ήταν διαχειρίσιμο, αλλά με μια δυσκολία, το Β3 ήταν αρκετά απαιτητικό και το Θέμα Δ λίγο πιο απαιτητικό και σύνθετο από τα περσινά, συμπληρώνει.

«Μοιάζει να έχουν αγνοήσει την ιδιομορφία των δυο τελευταίων ετών. Επίσης εκμεταλλεύτηκαν πλήρως, ότι τα παιδιά είχαν μια επιπλέον μέρα για διάβασμα και έθεσαν τα θέματα της Φυσικής ένα επίπεδο πιο πάνω από τα υπόλοιπα μαθήματα των θετικών Επιστημών», σχολιάζει η κ. Σφακιανάκη και προσθέτει «θα μπορούσαν να δείξουν περισσότερο σεβασμό, δεδομένων των συνθηκών».

Με τη σημερινή ημέρα ολοκληρώθηκαν οι εξετάσεις των μαθημάτων προσανατολισμού για τους υποψηφίους των ΓΕΛ.

Αύριο Τετάρτη, 23 Ιουνίου, συνεχίζουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ με Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Ναυτικό Δίκαιο-Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές.

Την ερχόμενη Τρίτη, 29 Ιουνίου, ξεκινούν οι εξετάσεις των ειδικών και μουσικών μαθημάτων, τόσο για τους αποφοίτους των ΓΕΛ, όσο και των ΕΠΑΛ.