24ωρη απεργία σε Γυμνάσια και Λύκεια την Παρασκευή

24ωρη απεργία σε Γυμνάσια και Λύκεια την Παρασκευή

Η ΟΛΜΕ αντιδρά στο νέο σχέδιο του υπ. Παιδείας για τις αλλαγές στο Λύκειο

Με 24ωρη απεργία απαντούν αύριο Παρασκευή 12 Απριλίου, οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντιδρώντας στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, για τις αλλαγές στο λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα.

Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, με το νέο σχέδιο υποβαθμίζεται περαιτέρω η γενική παιδεία και οι εγκύκλιες γνώσεις στην Γ Λυκείου, με τη μείωση της διδασκαλίας βασικών γνωστικών αντικειμένων και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου.

Στη Θεσσαλονίκη η συγκέντρωση είναι προγραμματισμένη για τις 12 το μεσημέρι στο Άγαλμα Βενιζέλου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, το νομοσχέδιο:

  • Υποβαθμίζει τη γενική παιδεία
  • Μετατρέπει την Γ Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο,
  • Διευρύνει τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές,
  • Δεν πλήττεται η παραπαιδεία.

Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν:

  • Άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
  • «Ξεπάγωμα» της 2ετίας 2016-2017 και απόδοση του μισθολογικού κλιμακίου
  • Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις
  • Κατάργηση του «νόμου Κατρούγκαλου». Αξιοπρεπείς συντάξεις στα 30 χρόνια προϋπηρεσίας με τη συμπλήρωση του 60ου έτους

Την απεργία των εκπαιδευτικών στηρίζει και η ΑΔΕΔΥ, η οποία σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «η εκπαιδευτική κοινότητα διεκδικούσε πάντα την αυτονομία του Λυκείου και τη διασφάλιση του μορφωτικού του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά. Προϋπόθεση είναι να μην συνδέεται το Λύκειο με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση. Είμαστε αντίθετοι στη διεύρυνση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων και στην ενίσχυση της παραπαιδείας λόγω των νέων εξεταστικών διαδικασιών για την απόκτηση του απολυτηρίου και του εντεινόμενου ανταγωνισμού για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών του αντικειμένων, στη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα».