Εγκαίνια για τη νέα γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Πότε θα γίνεται η διαδρομή σε 3,5 ώρες

Εγκαίνια για τη νέα γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Πότε θα γίνεται η διαδρομή σε 3,5 ώρες

Ένα ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμα στη «ραχοκοκαλιά» των συγκοινωνιών της χώρας

Σήμερα μπαίνει σε λειτουργία η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη στο σύνολό της, με απώτερο στόχο η απόσταση μεταξύ των δυο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας να γίνεται σε 3,5 ώρες.

Χθες παραδόθηκε και το τελευταίο τμήμα της νέας γραμμής μεταξύ Λιανοκλαδίου - Δομοκού. Η γραμμή Λιανοκλάδι - Δομοκός για ένα μήνα θα λειτουργεί με τρένα diesel προκειμένου να δοκιμαστούν και να τεθούν μετά σε χρήση η ηλεκτροκίνηση και η σηματοδότηση της γραμμής.

Η γραμμή θα γίνει πλήρως ηλεκτροκινούμενη μέχρι το τέλος Φλεβάρη.

Σήμερα θα γίνει και το ειδικό δρομολόγιο στο τμήμα Λιανοκλάδι - Δομοκός προκειμένου να γίνει επιθεώρηση της νέας Γραμμής. Στο δρομολόγιο θα επιβαίνει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας καθώς και οι Διοικήσεις των φορέων του Σιδηροδρόμου.

Σημειώνεται ότι στο τελευταίο τμήμα που παραδίδεται από σήμερα σε κυκλοφορία, και συγκεκριμένα στην περιοχή Εκκάρας Δομοκού, ευρίσκεται η νέα τοξωτή - μεταλλική και σεισμικά μονωμένη σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26 η οποία αποτελεί ένα ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμα, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε τα τελευταία τρία χρόνια.

Το συγκεκριμένο έργο, στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός, μήκους 52 χλμ. αποτελεί το δεύτερο τμήμα του έργου Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός (μήκους 106 χλμ.) και ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1997.

Με το έργο αυτό καταργείται η «τελετουργία» που γνώριζαν όλοι όσοι έχουν ταξιδέψει έστω και μια φορά με το τρένο, δηλαδή η αλλαγή μηχανών στους συρμούς. Αυτό φέρνει άμεση μείωση του χρόνου το δρομολογίου κατά μισή ώρα.

Με τα έργα αναβάθμισης στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός κλείνει μια φάση 30 και πλέον ετών, με τελικό στόχο τον εκσυγχρονισμό αλλά και τη μείωση του χρόνου για τα ταξίδια μεταξύ των δυο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας.

Ο επόμενος στόχος είναι το δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης να γίνεται σε 3,5 ώρες, κάτι που σύμφωνα με το σχεδιασμό θα είναι εφικτό μέσα στο επόμενο 12μηνο.

Σε δηλώσεις του τον περασμένο Νοέμβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης, εκτίμησε ότι ο χρόνος μπορεί να μειωθεί και στις 3,5 ώρες, στο δεύτερο εξάμηνο του 2019 και αφού ολοκληρωθούν τα συστήματα σηματοδότησης της διαδρομής,