Οι όροι για δίπλωμα οδήγησης στα 17 και τα σχέδια για το «λάδωμα»

Οι όροι για δίπλωμα οδήγησης στα 17 και τα σχέδια για το «λάδωμα»

Το νομοσχέδιο «βάζει» κάμερες στις εξετάσεις αλλά και ορίζει το «προφίλ» του συνοδηγού που πρέπει να έχουν όσοι πιάνουν τιμόνι πριν τα 18

Από την ηλικία των 17 ετών, αλλά με κάποιες αυστηρές προϋποθέσεις, θα μπορούν να πιάνουν στο εξής οι οδηγοί τιμόνι, όπως ορίζει το νέο νομοσχέδιο που φέρνει το υπουργείο Μεταφορών και αφορά στο δίπλωμα οδήγησης και στις διαδικασίες απόκτησής του.

Το νέο σχέδιο νόμου, εκτός από την οδήγηση από τα 17 έτη, με απαραίτητο το συνοδηγό, προβλέπει και ένα ολόκληρο «οπλοστάσιο» κόντρα στο πολύ κοινό φαινόμενο του «λαδώματος» για την απόκτηση άδειας οδήγησης.

Το υπουργείο σχεδιάζει να βάλει κάµερες και µικρόφωνα εντός των αιθουσών εξέτασης και των οχηµάτων, µε ηλεκτρονικό καθορισµό του ζεύγους εξεταστή - εξεταζόµενου πριν από την εξέταση του υποψηφίου, συστηµατικούς και έκτακτους ελέγχους και επιθεωρήσεις, αλλά και δημιουργία Κέντρου Ελέγχου, σε συνδυασμό µε τις πειθαρχικές ποινές και τα βαριά πρόστιμα, όπως προκύπτει από το κείμενο του νομοσχεδίου που δημοσιεύει σήμερα το «Έθνος». Προς το στόχο της εξάλειψης του «λαδώματος» ορίζεται και μηνιαία αποζημίωση για τους εξεταστές.

Επιπλέον, προβλέπεται η χορήγηση του διπλώματος οδήγησης να ολοκληρώνεται μέσα σε πέντε εργάσιμες ημέρες. Στις εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος, εκτός από τη θεωρητική εξέταση – κοινώς γνωστή ως σήματα- θα διενεργείται σε δύο στάδια, που µπορούν να προγραµµατίζονται και την ίδια ημέρα.

Το προφίλ του συνοδηγού

Προϋπόθεση για να πιάσει ένας 17χρονος το τιμόνι θα είναι να έχει δίπλα του συνοδηγό ο οποίος:

  • Θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών.
  • Να είναι κάτοχος άδειας οδήγησης για πέντε χρόνια.
  • Να µην του έχει καταλογιστεί κανένας βαθμός ποινής στο point system.

Ο ανήλικος κατά τη διάρκεια της συνοδευόµενης οδήγησης υποχρεούται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη. Η οριστική άδεια οδήγησης θα χορηγείται µετά τη συµπλήρωση των 18 ετών.

Αύξηση στα εξέταστρα και οπτικοακουστικό υλικό της εξέτασης

Στο νέο νομοσχέδιο για το δίπλωμα οδήγησης αυξάνονται τα εξέταστρα για τη θεωρητική και πρακτική εξέταση στα 15 ευρώ, από 10 ευρώ που είναι σήμερα, µε το 1/3 του ποσού να αποδίδεται στις περιφέρειες ώστε να διατεθεί σε αυτές τις ανάγκες. Τα εκπαιδευτικά οχήματα που θα χρησιμοποιούνται στις εξετάσεις θα πρέπει να διαθέτουν διαδικτυακή σύνδεση µε το Κέντρο Ελέγχου του υπουργείου και κάμερα µε µικρόφωνο.