Πώς οι Θεσσαλονικείς ανατρέπουν τα… στερεότυπα για τον καφέ

Πώς οι Θεσσαλονικείς ανατρέπουν τα… στερεότυπα για τον καφέ

Αυτές είναι οι νέες τάσεις στην αγορά του καφέ και η συμπρωτεύουσα τις ξέρει καλά

Ένα από τα πιο κοινά… στερεότυπα για τους Θεσσαλονικείς είναι ότι επιμένουν στον ελληνικής έμπνευσης φραπέ. Εξάλλου ο φραπέ, όπως τον πίναμε για καιρό εδώ στην Ελλάδα, ξεκίνησε από εκεί.

Όμως, όπως δείχνουν τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους οι αναλυτές της αγοράς, αυτό το στερεότυπο δεν ισχύει: πρώτος σε προτίμηση καφές είναι ο εσπρέσο, με το 60,8% των καταναλωτών καφέ να τον προτιμούν και δεύτερος ο καπουτσίνο, με ποσοστό 38%.

Γενικότερα στην ελληνική αγορά καφέ, μια διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά, τα ποιοτικά προϊόντα καφέ κερδίζουν συνεχώς την προτίμηση των καταναλωτών και το ενδιαφέρον των επαγγελματιών να παρουσιάσουν ξεχωριστές και εκλεπτυσμένες γεύσεις. Αυτό κάνουν και οι Θεσσαλονικείς επιχειρηματίες του κλάδου, όπως εξηγεί στο στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM", ο αναλυτής Χάρης Λαλάτσης.

Οι Θεσσαλονικείς, όπως λέει, είναι απαιτητικό κοινό και επιλεκτικοί καταναλωτές, ωστόσο η πόλη τούς "δικαιώνει", αφού σχεδόν οκτώ στους 10 βρίσκουν πολύ καλή την ποιότητα και τις ποικιλίες καφέ που υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη.

Όσο για τις περιοχές στις οποίες επιλέγουν για να απολαύσουν τον καφέ τους, πρώτη επιλογή είναι το κέντρο της πόλης, το οποίο προτιμά ένα ποσοστό της τάξεως του 53%, ενώ δεύτερη επιλογή είναι η Ανατολική Θεσσαλονίκη, την οποία έδειξε να προτιμά το 32,2% των ερωτηθέντων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ανοιχτή διαδικτυακή τυχαία δειγματοληψία από την εταιρεία Ierax Analytix, στον νομό Θεσσαλονίκης, σε δείγμα 823 ατόμων, ηλικίας 17 με 40 ετών, την περίοδο 26 με 30 Οκτωβρίου 2018.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων, της πόλης, Σπύρο Πέγκα, «έχουμε φύγει από την εποχή του φραπέ. Πλέον ακολουθούμε μια διεθνή τάση κατά την οποία αρχίζουν να μας απασχολούν η προέλευση, η ποικιλία και τα ειδικά χαρακτηριστικά του καφέ. Γινόμαστε δηλαδή πιο απαιτητικοί».

Η πόλη, όπως επισήμανε ο κ. Πέγκας, βάζει τη σφραγίδα της στη γαστρονομική κουλτούρα και προτάσσει ένα ακόμη στοιχείο που την κάνει γνωστή στο εξωτερικό: την παρασκευή καφέ αργής κρύας εκχύλισης.