Σχεδιάζονται αλλαγές στις σταθερές συγκοινωνίες της Αθήνας – Τι θα δούμε σύντομα

Σχεδιάζονται αλλαγές στις σταθερές συγκοινωνίες της Αθήνας – Τι θα δούμε σύντομα

Ηλεκτρονικό εισιτήριο, αλλαγή συρμών στην «πράσινη» γραμμή και νέες υπόγειες διαδρομές

Αλλάζει η εικόνα στα μέσα σταθερής τροχιάς στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Η ΣΤΑΣΥ μελετά και εφαρμόζει αλλαγές τόσο αναβαθμίζοντας το ηλεκτρονικό εισιτήριο, κάτι που θα δούμε σύντομα, όσο και πιο μακροπρόθεσμα, με αλλαγή συρμών, ειδικά στον ΗΣΑΠ (πράσινη γραμμή – 1) αλλά και υπογειοποίηση τμήματος της διαδρομής.

Πιο αναλυτικά:

Μηχανήματα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Στις άμεσες αλλαγές που θα δει το επιβατικό κοινό είναι η αναβάθμιση των μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων, ώστε όλα πλέον να λειτουργούν με το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, Γιώργος Θωμόπουλος, το πρόβλημα με τις ουρές εντοπίζεται, σε αυτή τη φάση, στις πρώτες ημέρες κάθε μήνα όταν οι επιβάτες σπεύδουν μαζικά να ανανεώσουν τις κάρτες ή τα πολλαπλά εισιτήρια που χρησιμοποιούν. Όμως, με την αναβάθμιση των μηχανημάτων η εικόνα αυτή θα εκλείψει.

Διαβάστε ακόμηΈρχονται αλλαγές στα εισιτήρια των ΜΜΜ και χρέωση με την απόσταση

«Σημαντική μείωση στην ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού θα επιφέρει και η αναβάθμιση των προηγούμενων εκδοτικών μηχανημάτων του μετρό που στο άμεσο επόμενο διάστημα θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν (ήδη έχουν πραγματοποιηθεί δοκιμές διαλειτουργικότητας που έχουν στεφτεί με επιτυχία)» αναφέρει ο κ. Θωμόπουλος προσθέτοντας πάντως ότι «…οριστικό τέλος στις ουρές θα μπει όταν μπορέσουμε να εξοικειωθούμε πλήρως εμείς αλλά και οι επιβάτες μας με την εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».

Αλλαγή συρμών στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ

Αυτή την περίοδο εξετάζεται από την ΣΤΑΣΥ η στοχευόμενη αναβάθμιση υποσυστημάτων των συρμών της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) που έχουν εξαντλήσει το όριο της ζωής τους, με τρόπο ώστε αυτός να παραταθεί για τουλάχιστον 15 με 20 χρόνια.

Το σχέδιο περιλαμβάνει την αξιοποίησης -και όχι πλήρη αντικατάσταση- των συρμών. Μάλιστα, η ΣΤΑΣΥ εκτιμά ότι το έργο αυτό που θα προσφέρει γενικότερα και στην ανάπτυξη και της εθνικής οικονομίας, δεδομένου ότι όλες οι εργασίες θα γίνουν στην Ελλάδα.

Επιπλέον, εντός του 2019 θα ενταχθούν στη γραμμή 3 και τρεις νέοι σταθμοί σε Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια και ο κ. Θωμόπουλος εκτιμά ότι θα υπάρξει προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη οδηγών.

Υπογειοποίηση διαδρομής έως τον Πειραιά

Παράλληλα, εξετάζεται η αναβάθμιση της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ από το Φάληρο έως τον Πειραιά, σε πιθανό συνδυασμό και με το έργο της υπογειοποίησης του τμήματος αυτού, αλλά ακόμη δεν έχουν ληφθεί σχετικές αποφάσεις.

Μείωση της λαθρεπιβίβασης

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ αναφέρει ότι τα μηνιαία έσοδα από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχουν αυξηθεί κατά 10 με 12,5% ακολουθώντας αυξητική τάση.

«Είναι προφανές ότι η πλήρης εξάλειψη εισιτηριοδιαφυγής δεν μπορεί να υπάρξει με κανένα σύστημα, καθώς είναι πρακτικά αδύνατον να ελέγχονται όλοι οι επιβάτες και οι όποιοι έλεγχοι θα είναι πάντοτε δειγματοληπτικοί. Ωστόσο, όσο πιο συχνοί και πιο εντατικοί είναι οι έλεγχοι τόσο θα λειτουργούν και περισσότερο αποτρεπτικά στη λαθρεπιβίβαση» αναφέρει.