“Κούρεμα” στην ασφάλεια

Αφαιρέθηκε ένα αστέρι από τη βαθμολογία των C1, 107 και Aygo στη νέα δοκιμή πρόσκρουσης του EuroNCAP

Aπό τα τρίδυμo Citroen C1, Peugeot 107 και Τoyota Aygo αφαιρέθηκε ένα αστέρι στην αξιολόγηση δοκιμής πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP.

Tα τρία αυτοκίνητα, που κατασκευάζονται σε κοινό εργοστάσιο στη Τσεχία, είχαν δοκιμαστεί το 2005 και είχαν αξιολογηθεί με 4 αστέρια (από το μέγιστο των 5). Η πρόσφατη αισθητική τους ανανέωση υπήρξε αφορμή για την εκ νέου δοκιμή τους, όπου αξιολογήθηκαν με 3 μόλις αστέρια. Σύμφωνα με το γενικό γραμματέα του EuroNCAP, Dr Michiel van Ratingen, "τα πρωτόκολλα των δοκιμών μας έχουν εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Οι δοκιμές είναι περισσότερες και οι απαιτήσεις μεγαλύτερες". Ένα βασικό σημείο κριτικής ήταν η απουσία συστήματος ελέγχου ευστάθειας και πλευρικών αερόσακων από το βασικό εξοπλισμό.

Άμεση ήταν η αντίδραση της Toyota στη δημοσιοποίηση του αποτελέσματος, που δεσμεύτηκε ότι από τον Ιούλιο του 2013 θα εξοπλίζει όλα τα Aygo με πλευρικούς αερόσακους θώρακα και τύπου κουρτίνας, ESP, ηχητική υπενθύμιση για τη χρήση ζώνης ασφαλείας και βάσεις isofix για παιδικό κάθισμα. Peugeot και Citroen δεσμεύτηκαν για τις ίδιες προσθήκες στα 107 και C1 αντίστοιχα.

Ο οργανισμός EuroNCAP ιδρύθηκε το 1997 με σκοπό να παρέχει σε οδηγούς και κατόχους αυτοκινήτων αξιόπιστη και ανεξάρτητη αξιολόγηση της ασφαλείας που παρέχουν τα μοντέλα που κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο οργανισμός έχει την υποστήριξη πέντε ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και διάφορων οργανισμών αυτοκινητιστών και καταναλωτών από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.