Νέα BMW M4 GTS

Η BMW M4 GTS αποτελεί το νέο δημιούργημα της BMW M που αναβαθμίζει τις δυνατότητες της BMW M4 Coupe σε εντυπωσιακό επίπεδο. Με εμφάνιση εμπνευσμένη από το χώρο των αγώνων και τεχνολογία υψηλών επιδόσεων, η BMW M4 GTS έχει βλέψεις για αγωνιστική χρήση. Ο χρόνος γύρου των 7,28 λεπτών στο θρυλικό Nürburgring-Nordschleife, το παγκοσμίως πιο απαιτητικό σιρκουί, αναδεικνύει τις δυνατότητες αυτής της ειδικής έκδοσης. Ταυτόχρονα, η πιο σπορ BMW M4 μπορεί να υπερασπίσει τη θέση της και σε δημόσιους δρόμους. Η BMW M λανσάρει τη BMW M4 GTS σε μία ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής 700 μονάδων για να γιορτάσει την 30ή επέτειο της BMW M3, που βρίσκεται στην παραγωγή από το 1986. Μέσα από αυτό, υπογραμμίζει το καινοτόμο πνεύμα των μηχανικών της BMW M στην εξέλιξη πρωτοποριακών τεχνολογιών Μ που εφαρμόζονται στον κινητήρα, το πλαίσιο και την εμπρός δομή ελαφρού βάρους. Η πρώτη ειδική έκδοση υψηλών επιδόσεων στη γκάμα M3/M4 θα διατίθεται επίσης για πρώτη φορά στη σημαντική αγορά της Β. Αμερικής.

Αύξηση επιδόσεων με καινοτόμο σύστημα ψεκασμού νερού

Στην καρδιά κάθε μοντέλου BMW M βρίσκεται ο κινητήρας του. Η BMW M4 GTS χρησιμοποιεί τον 6κύλινδρο εν σειρά turbo των BMW M3/M4, με την προσθήκη της καινοτόμου τεχνολογίας ψεκασμού νερού που ενισχύει σημαντικά την 3λιτρη μονάδα. Το σύστημα ψεκασμού νερού αυξάνει αισθητά την κινητήρια ισχύ στους 500 ίππους και τη ροπή στα 61,2 χγρμ, διατηρώντας όμως την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 στο επίπεδο της BMW M4 Coupe (8,3 lit / 100 km, 194 g/km), ενώ το σύνολο επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,8 δευτ. για να φτάσει στην τελική ταχύτητα των 305 km/h.

Μείωση βάρους και στην παραμικρή λεπτομέρεια

Η δομή ελαφρού βάρους επέτρεψε στους μηχανικούς της BMW M να περιορίσουν το απόβαρο DIN του αυτοκινήτου στα 1.510 kg (ECE απόβαρο: 1,585 kg). Η εξαιρετική αναλογία βάρους / ισχύος 3.0 kg/hp προσφέρει την πλατφόρμα για μία δυναμική οδηγική εμπειρία. Αυστηρά μέτρα μείωσης βάρους εφαρμόζονται στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Μέσα στην καμπίνα, μπάκετ καθίσματα από ανθρακονήματα, μία ελαφριά κεντρική κονσόλα, το ελαφρύ πίσω εσωτερικό πάνελ με διαχωριστικό χώρου αποσκευών, και η φιλοσοφία ελαφρού βάρους θυρών και πλαϊνών επενδύσεων με «υφασμάτινες θηλιές» αντί σταθερών χειρολαβών, δηλώνουν τη θέληση των σχεδιαστών για εξοικονόμηση βάρους. Η αυστηρή εφαρμογή των μέτρων σχεδίασης ελαφρού βάρους φαίνεται ακόμα και σε κρυφές λεπτομέρειες. Η εσωτερική τραβέρσα του ταμπλό κατασκευάζεται από ελαφρύ ανθρακόνημα. Στο εξωτερικό, το νέας σχεδίασης καπό, η οροφή και το ρυθμιζόμενο splitter κατασκευάζονται επίσης από πλαστικό CFRP. Η ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα, αποτελείται από αυτό το ελαφρύ αλλά εξαιρετικά ανθεκτικό high-tech υλικό. Εδράζεται σε βάσεις από κατεργασμένο(σε εργαλειομηχανή CNC) αλουμίνιο στο πίσω καπό από CFRP επιβεβαιώνοντας πως ακόμα και η παραμικρή λεπτομέρεια έχει μελετηθεί για ελαχιστοποίηση του βάρους. Σε συνδυασμό με το διαχύτη (επίσης από ανθρακόνημα) κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, η πίσω πτέρυγα ελαχιστοποιεί τη ροή αέρα και μειώνει την άνωση στον πίσω άξονα. Το σύστημα εξαγωγής φέρει σιλανσιέ από τιτάνιο, που επιτρέπει μείωση βάρους 20%, ενώ ο γεμάτος ήχος της δένει άριστα με το προφίλ Μ και σε μεταφέρει σε αγωνιστικό περιβάλλον.

Εξοπλισμός για επιδόσεις

Το στάνταρ 7τάχυτο M Double Clutch Transmission (M DCT) επιλέγει τη βέλτιστη αναλογία για κάθε οδηγική κατάσταση χωρίς διακοπή στη ροή ισχύος που μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέγει τις σχέσεις μηχανικά είτε με χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι ή στον επιλογέα. Τα προγράμματα αλλαγών Drivelogic και Launch Control έχουν προσαρμοστεί στην αυξημένη ισχύ του κινητήρα. Οι πανάλαφρες, αλουμινένιες ζάντες M με σχεδίαση αστεριού 666 M είναι σφυρήλατες και γυαλισμένες, και κυκλοφορούν σε απόχρωση Acid Orange. Εφοδιάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (εμπρός: 265/35 R19, πίσω: 285/30 R20) που προορίζονται αποκλειστικά για τη BMW M4 GTS και επομένως παίζουν ρόλο στην εξαιρετική μηχανική πρόσφυση του αυτοκινήτου και στην πληροφόρηση στις στροφές.

Η ανάρτηση coilover τριών δρόμων με γόνατα ελατηρίων Μ (ειδικά ρυθμισμένη για τη BMW M4 GTS) προσαρμόζεται στις ατομικές προτιμήσεις και κατά συνέπεια στις απαιτήσεις διαφορετικών αγωνιστικών σιρκουί. Τα ελαφρά κεραμικά φρένα M από carbon προσφέρουν καλό σημείο επαφής και διασφαλίζουν εξαιρετική επιβράδυνση ακόμα και υπό συνεχή μεγάλα φορτία όπως κατά την οδήγηση στο όριο στην αγωνιστική πίστα.

Τεχνολογία OLED 

Τα καθιερωμένα πλέον δύο σετ των διπλών στρογγυλών προβολέων με τέσσερις φωτεινούς δακτυλίους (corona rings) διασφαλίζουν άριστο φωτισμό του δρόμου. Συνδυάζουν προηγμένη τεχνολογία φωτοδιόδων (light-emitting diode) LED με BMW Selective Beam (dazzle-free high beam assistant) και Adaptive Headlights.

Τα πίσω φώτα σχήματος L είναι χαρακτηριστικά, όπως η σχεδίαση των προβολέων. Στο εσωτερικό, καινοτόμα πίσω φώτα OLED κάνουν το ντεμπούτο τους στη μαζική παραγωγή με τη BMW M4 GTS. Οι οργανικές φωτοδίοδοι OLEDs (organic light-emitting diodes) είναι ένα νέο είδος πηγής φωτός που ανάβουν σε όλη την επιφάνειά τους πετυχαίνοντας ένα ομοιόμορφο αποτέλεσμα, αντίθετα με τις μονάδες LED που εκπέμπουν φως με τη μορφή σημείων. Η επίπεδη σχεδίαση των OLED (ύψους μόλις 1,4 mm) και η ικανότητά τους να ενεργοποιούν ατομικές μονάδες φωτός ανοίγουν νέες δυνατότητες στις φιλοσοφίες φωτισμού ενώ αποπνέουν μία αίσθηση εξαιρετικής ακρίβειας. Σαν αποτέλεσμα, τα πίσω φώτα υπογραμμίζουν το πλάτος του πίσω τμήματος, χαρίζουν στο αυτοκίνητο ακόμα πιο εντυπωσιακή και δυναμική εμφάνιση και το κάνουν αναγνωρίσιμο μέρα νύχτα. 

Οδηγοκεντρικό εσωτερικό

Τα μπάκετ καθίσματα Μ από ανθρακονήματα για τον οδηγό και το συνοδηγό δένουν άριστα με τη φιλοσοφία δομής ελαφρού βάρους. Ζυγίζουν περίπου 50% λιγότερο από τα σπορ καθίσματα της BMW M4 Coupe, επιτρέπουν τη ρύθμιση της ιδανικής θέσης και προσφέρουν άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και πλευρική στήριξη. H δερμάτινη επένδυση από Alcantara/Merino μαζί με τις ρίγες M στις πλάτες, τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και τις «θηλιές» στις πόρτες αναδεικνύουν το προφίλ της BMW M4 GTS ως ενός σπορ εργαλείου υψηλών επιδόσεων.

Αποκλειστική επένδυση Alcantara βλέπουμε και στο σπορ τιμόνι M το οποίο παραπέμπει στο αγωνιστικό ταπεραμέντο της BMW M4 GTS. Στη θέση των πίσω καθισμάτων, υπάρχει πλαστικό ράφι από GFRP και ανθρακονημάτινο πίσω πάνελ σε δομή τύπου σάντουιτς. Και τα δύο έχουν επένδυση Alcantara και εξοικονομούν βάρος περίπου 40%.

Τέλος, το προαιρετικό Clubsport Package ενισχύει περαιτέρω τη σχέση της BMW M4 GTS με την αγωνιστική πίστα. Περιλαμβάνει roll bar σε Acid Orange πίσω από τα εμπρός καθίσματα, ζώνες ασφαλείας έξι σημείων αγωνιστικών προδιαγραφών και ένα πυροσβεστήρα.